Vele bedrijven melden een hogere omzet wanneer ze uitleganimaties gebruiken. In dit artikel bespreken we – naast een hogere omzet – enkele andere voordelen van het gebruik van een uitleg animatie.
Table of Contents
Probleem en oplossingsgericht
Veel aankopen worden gedreven door klanten met problemen die op zoek zijn naar een product of dienst die een oplossing biedt. Uitleganimaties maken het makkelijk om een probleem en oplossing te illustreren.
Klanten houden er niet van om door ingewikkelde website teksten te lezen, en als een verkooppraatje te lang duurt, zijn ze geneigd om af te haken. Uitleganimaties kunnen dezelfde informatie op een creatieve en boeiende manier overbrengen.
Goed ontworpen video’s zijn kort en leuk, houden de interesse van de kijker vast en maken producten en diensten herkenbaar. Uitleganimaties kunnen ook worden gepauzeerd, teruggespoeld of opnieuw bekeken worden zodat de kijker niets mist.
Emotie overbrengen
Of we het nu willen of niet, als mens worden we vaak geleid door onze emoties en nemen we beslissingen op basis van ons gevoel. Er zijn maar weinig dingen die minder emotie oproepen dan traditionele advertenties, en de bijbehorende stockfoto’s, maken het geheel zelden beter.
Dit is waar uitlegvideo’s van pas komen. Ze kunnen informatie visueel overbrengen en tegelijkertijd de emoties van kijkers aanspreken, niet alleen via beeld, maar ook via muziek en voice-overs.
Uitleganimaties verhogen website verkeer
Het delen van een uitleganimatie kan verkeer naar je website trekken. Het delen van een uitleg animatie op de landingspagina kan een positieve invloed hebben op de conversieratio, sommige onderzoek laten zelfs een verdubbeling in conversieratio zien.
Een ander voordeel van het plaatsen van een video op een landingspagina is dat zoekmachines de voorkeur geven aan webpagina’s met video. Dus naast het trekken van bezoekers naar je website door het delen van uitleganimaties kan het ook een positieve invloed hebben op de hoeveelheid organisch verkeer.
Uitlegvideo’s vereenvoudigen complexe zaken
Het is moeilijk uit te leggen waarom iemand je product of dienst zou moeten kopen als potentiële klanten niet begrijpen hoe het werkt. Helaas zorgen traditionele methoden om dingen uit te leggen ervoor dat de meeste mensen vroegtijdig verveeld raken om voldoende relevante informatie op te nemen om tot een aankoop te kunnen komen.
Uitlegvideo’s kunnen de interesse van het publiek vasthouden terwijl ze complexe onderwerpen in verteerbare stukken breken die gemakkelijk te begrijpen zijn.
Kortom, heb jij een complexe product of dienst, overweeg dan eens uitleganimaties in te zetten.