Adverteren Qmusic

  • 2,8 miljoen wekelijkse luisteraars
  • Kostenefficiënt
  • Zo geregeld!
adverteren qmusic
One Media Pieter

Adverteren op Qmusic? Wij helpen je graag!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Adverteren op een commerciële Nederlandse radiozender als Qmusic is een zeer effectieve methode om je doelgroep te bereiken. Elke week weer luisteren er 2,8 miljoen mensen naar Qmusic en gemiddelde luisteren zij 3 uur per dag naar Qmusic. Onder deze miljoenen mensen bevindt ook jouw doelgroep zich.

Elk uur heeft Qmusic 12 minuten beschikbaar voor adverteerders.

Het is dan ook niet verbazingwekkend dat veel adverteerders ervoor kiezen een deel van hun advertentiebudget te besteden aan adverteren op Qmusic. Je genereert een enorm bereik, de kosten zijn te overzien en je advertentie kan niet worden doorgespoeld. Je zult je doelgroep hoe dan ook bereiken.

Kosten & tarieven adverteren op Qmusic

Bij radioreclame betaal je een tarief per seconde, wil je doordeweeks tussen 08.00 – 17.00 adverteren bij Qmusic dan betaal je rond de €55,- per seconde. Er van uitgaande dat je radiospot 10 seconden duurt en je 5x per dag gedurende de werkweek te horen bent betaal je ongeveer €13.750,-.

Bovenstaand zijn natuurlijk tarieven voor prime time, weet je dat jouw doelgroep radio luistert in de vroege ochtend of juist in de late avond? Dan kan je radiocommercial een stuk minder kosten, er zijn zelfs tarieven van slechts €3,-. Wij denken uiteraard graag met je mee, net als jou willen we je budget zo goed mogelijk besteden.

Case: Een van onze klanten verkoopt kleding- en schoenen voor bouwvakkers en dacht dat een radiocommercial voor hem veel te duur zou zijn. Bouwvakkers beginnen echter vaak al om 07.00 en zitten dus nog vroeger in de auto op weg naar een klus. Hij kon gebruik maken van een zeer gunstige secondetarief én bereikte perfect zijn doelgroep.

Aantal dagen  Kosten radiocommercial Qmusic
1 dag €2.750,-
3 dagen €8.250,-
5 dagen €13.750,-
10 dagen €27.500,-
14 dagen €38.500,-

Let op: bovenstaande tarieven zijn slechts een indicatie, de exacte kosten variëren per moment. Het is dan ook altijd verstandig om contact op te nemen met een van onze radio specialisten. Zij zijn altijd op de hoogte van de laatste tarieven en eventuele kortingsacties. Ook kennen zij de slimmigheden uit het vak waardoor je al gauw honderden al dan niet duizenden euro’s kunt besparen.

Wat kost een radiospot incl. Stemacteur op Qmusic?

Net als met andere typen reclame kan je radioreclame op Qmusic zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt ervoor kiezen om een creatief reclamebureau in te schakelen, een copywriter en vervolgens een BN’er die de spot inspreekt. Aan dit alles hangt natuurlijk wel een prijskaartje.

Je kunt er ook voor kiezen om de tekst zelf te schrijven en vervolgens een professionele stemacteur in te huren voor een fractie van de prijs.

Voordelen van adverteren op Qmusic

Positieve buzz

Een van de voordelen van adverteren op Qmusic is dat je op de radar komt bij zowel potentiële klanten, alsmede klanten en leveranciers. Je creëert een positieve associatie, mensen gaan ervanuit dat als je op de radio bent dat het goed gaat met je bedrijf, zeker als het op een populair radiostation als Qmusic is.

Qmusic live – zo geregeld!

Het is je vast eens overkomen, er vindt een gebeurtenis plaats waar jij als bedrijf perfect op in kan spelen. Hét perfecte haakje, is dat niet waar iedere adverteerder stiekem altijd naar op zoek is. Met radio heb jij de mogelijkheid om hier direct op in te spelen, wij kunnen je radiospot in de meeste gevallen snel on-air krijgen, zelfs binnen een paar dagen.

Het lastigste is vaak de catchy tekst, je kunt er voor kiezen dit zelf te doen maar een van onze copywriters kunnen je hier ook altijd mee helpen. Wil je het toch liever zelf doen? Zorg dat je boodschap duidelijk is en dat je een heldere call-to-action (CTA) communiceert. De CTA heeft een grote invloed op het resultaat en kan er voor zorgen dat de luisteraar juist wel of niet doet wat jij graag wilt. Of dit nu een aankoop is, een bezoek naar je website of het ondertekenen van een petitie.

Kosten efficiënt

Het aantal massa media beperkt zich op dit moment tot radio en TV. Het voordeel van radio ten opzichte van TV is dat het vele malen goedkoper is. Waar je alleen voor de tv commercial zelf vaak al duizenden euro’s kwijt ben (exclusief zendtijd) kan je voor datzelfde geld zowel de radiospot laten ontwikkelen als de zendtijd inkopen.

Ben jij overtuigd? Laat ons een radioplan voor je opstellen!

Secondetarief, EAR (elektronische aanleveren commercials), GRP, bruto- en netto bereik, share-of-voice, spotprijs, selectivity index.. Bij One Media snappen we als geen ander dat deze termen je niets zeggen, het gaat erom dat we je doelgroep bereiken tegen de laagste kosten. Laat je daarom adviseren door een van onze specialisten! Samen bepalen we welke radiozender en welk tijdvak geschikt is om jouw doelgroep te bereiken.