Adverteren Telegraaf

  • De Telegraaf hoofdeditie
  • Regionale spreads
  • Enorm bereik > 1 miljoen
adverteren telegraaf
mediahuis telegraaf

Wil jij ook adverteren in de Telegraaf?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

De Telegraaf was afgelopen jaar de op een na grootste en meest gelezen krant van Nederland kijkend naar bereik in print, net na het Algemeen Dagblad. Dit – naast het diverse publiek en de regionale targeting mogelijkheden – maakt dat het een mooie aanvulling kan zijn op je media mix.

Advertentie in de Telegraaf kosten

De kosten voor adverteren in de Telegraaf beginnen bij €750. Allereerst maken we een onderscheid tussen commerciële advertenties, personeelsadvertenties en familieberichten.

De kosten voor commerciële advertenties en personeelsadvertenties zijn nagenoeg gelijk, de kosten voor het plaatsen van een familiebericht liggen iets lager.

Kosten & tarieven advertentie in de Telegraaf

Een commerciële advertentie in de Telegraaf van 1 pagina kost €27.000.

Kosten adverteren Telegraaf  Commerciële advertenties Personeelsadvertenties
2/1 pagina vanaf €45.500,- vanaf €45.500,-
1/1 pagina vanaf €27.000,- vanaf €27.000,-
1/2 pagina vanaf €19.000,- vanaf €19.000,-
1/4 pagina vanaf €8.000,- vanaf €8.000,-
1/6 pagina vanaf €5.000,- vanaf €5.000,-
1/8 pagina vanaf €4.000,- vanaf €4.000,-
1/12 pagina vanaf €2.750,- vanaf €2.750,-
1/16 pagina vanaf €2.000,- vanaf €2.000,-
1/24 pagina vanaf €1.250,- vanaf €1.250,-
1/48 pagina vanaf €750,- vanaf €750,-

Let op: Neem voor de actuele tarieven contact met ons op, tarieven kunnen afwijken in bepaalde periodes i.v.m. vraag en aanbod.

Naast het plaatsen van een advertentie in de Telegraaf die landelijk wordt verspreid is het ook mogelijk om een advertentie te plaatsen in een van de subedities van de Telegraaf:

  • De Telegraaf Amsterdam
  • De Telegraaf Haaglanden
  • De Telegraaf Rotterdam
  • De Telegraaf Utrecht
  • VROUW magazine (zaterdagbijlage van de Telegraaf)

Wat is de doelgroep van de Telegraaf?

De doelgroep van de Telegraaf is zeer divers, van alle Nederlandse dagbladen heeft de Telegraaf het grootste bereik in ons land. Via papieren en digitale media staan zijn in contact met ruim 50% van de Nederlandse bevolking. Het is het enige landelijke dagblad dat een aantoonbare landelijke dekking heeft. In elk van de 12 provincies, van Groningen tot Limburg, van Noord-Holland tot Overijssel heeft de Telegraaf een groot marktaandeel.

Adverteren in de Telegraaf Amsterdam

Bevindt jouw doelgroep zich in Amsterdam, dan is het waarschijnlijk een stuk kosten efficiënter om te adverteren in de Telegraaf Amsterdam. Dit is een onderdeel die alleen wordt verspreid in de regio Amsterdam, waaronder in:

  • Noord-Holland: Aalsmeer, Amstelveen, Amsterdam, Beemster, Blaricum, Bloemendaal, Diemen, Edam-Volendam, Gooise Meren, Haarlem, Haarlemmermeer, Hilversum, Huizen, Landsmeer, Laren, Oostzaan, Ouder-Amstel, Purmerend, Uithoorn, Velsen, Waterland, Weesp, Wijdemeren, Wormerland, Zaanstad en Zandvoort.
  • Flevoland: Almere
  • Utrecht: Baar en Eemnes
  • Zuid-Holland: Hillegom en Lisse

Reclame in de Telegraaf Haaglanden

Bevindt jouw doelgroep zich in de Haaglanden, dan is er de mogelijkheid om te adverteren in de Telegraaf Haaglanden. Dit is een onderdeel die alleen wordt verspreid in de Haaglanden, waaronder in:

  • Zuid-Holland: Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland en Zoetermeer.

Adverteren in de Telegraaf Rotterdam

Ook de regio Rotterdam heeft zijn eigen nieuws spread volledig gewijd aan nieuws uit de omgeving Rotterdam. Deze spread wordt uitgegeven in onder anderen:

  • Zuid-Holland: Alblasserdam, Albrandswaard, Barendrecht, Brielle, Capelle aan den Ijssel, Dordrecht, Goeree-Overflakkee, Gorinchem, Hardinxveld-Giessendam, Hellevoetsluis, Hendrik-Ido-Ambacht, Hoeksche Waard, Krimpen aan den IJssel , Krimpenerwaard, Maassluis, Molenlanden, Nissewaard, Papendrecht, Ridderkerk, Rotterdam, Schiedam, Sliedrecht, Vlaardingen, Westvoorne en Zwijndrecht.
  • Utrecht: Vijfheerenlanden
  • Gelderland: West Betuwe
  • Noord-Brabant: Altena

Reclame in de Telegraaf Utrecht

De laatste regio met zijn eigen spread met nieuws uit de regio is Utrecht. Hieronder vallen: Bunnik, De Bilt, Houten, IJsselstein, Lopik, Montfoort, Nieuwegein, Stichtse Vecht, Utrecht, Utrechtse Heuvelrug, Vijfheerenlanden, Wijk bij Duurstede, Woerden en Zeist.

Telegraaf advertenties

VROUW magazine is de zaterdagbijlage van de Telegraaf en heeft een bereik van ruim 875.000.

VROUW magazine is – zoals de naam al doet vermoeden – een tijdschrift van en voor de Nederlandse vrouw die midden in het leven staat. Iedere week komen thema’s omtrent liefde, vriendschap, relaties en het gezin aan de orde. Ook wordt er aandacht besteed aan actualiteiten en nieuws waarbij ruimte is om hier dieper op in te gaan.

VROUW magazine kent enkel commerciële advertenties, de kosten variëren vanaf €3.750,- voor ¼ pagina tot vanaf €17.500,- voor 2 hele pagina’s.

Oplage Telegraaf 2021

Het bereik van de Telegraaf is ruim 1 miljoen per uitgave. En dan hebben we de losse edities die hierboven zijn beschreven nog niet meegenomen, het bereik van de Telegraaf Amsterdam is ruim 265.000, de Telegraaf Haaglanden 62.500, de Telegraaf Rotterdam 60.000 en de Telegraaf Utrecht 57.500.

Telegraaf advertentie plaatsen?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via 020 210 1770 of stuur een bericht naar info@onemedia.nl voor een onafhankelijk advies. Wij helpen je graag verder, of je nu enkel print advertenties wilt inzetten of liever een combinatie maakt tussen print en online advertenties bij de TMG.

+ Is het lucratief om print media (offline reclame) in een krant als de Telegraaf te ondersteunen met radio,  online marketing, bijv. social media marketing campagnes?

Dit is een van de veelgestelde vragen. Of het lucratief is voor jouw merk is afhankelijk van het doel wat je wilt behalen. Is je doel naamsbekendheid genereren dan is het waarschijnlijk kosten effectiever om op print te focussen. Wil je daarnaast ook leads of klanten naar je website trekken dan kan het juist wel een goed idee zijn om je offline campagne te ondersteunen met een online campagne.