Digitale billboards

  • Bereik jouw doelgroep
  • Trek de aandacht
  • Speel in op actualiteiten

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat zijn digitale billboards?

Digitale reclameborden zijn computergestuurde LED-displays of elektronisch gestuurde off-premise* borden die advertenties in de vorm van woorden, symbolen, cijfers, afbeeldingen, video’s en animaties kunnen tonen.

*Off-premise houdt in dat iets op afstand en/of automatisch kan worden aangepast. Dit is een groot verschil met traditionele billboards waar iemand naar de billboard locatie toe moet om de reclame uiting te wijzigen.

Advertenties op digitale billboards roteren elke 6-8 seconden in diavoorstelling. Om langer in beeld te zijn kiezen sommige adverteerders ervoor om meerdere blokken in te kopen waardoor de advertentie langer zichtbaar is. Op deze manier deel je de schermtijd van het billboard met minder andere merken.

Digitale reclameborden worden ook wel LED-reclameborden genoemd. Digitale billboards krijgen steeds meer de voorkeur van adverteerders boven traditionele billboards omdat ze visueel aantrekkelijker zijn, 24 uur per dag, 7 dagen per week in het oog springen, van een afstand goed zichtbaar zijn en adverteerders de mogelijkheid bieden om in een oogwenk een campagne te lanceren en/of aan te passen.

Voordelen digitale billboards

Digitale billboard-displays combineren de voordelen van traditionele billboard advertenties met het gemak en de innovatie van de moderne technologie.

Met buitenreclame impact maken op jouw doelgroep

Billboard advertenties zijn een uitstekende manier voor kleine, middelgrote én grote bedrijven om merkbekendheid op te bouwen in een bepaalde omgeving. Plaats jij je billboard op een drukke locatie (bijv. langs een belangrijke snelweg) dan is het mogelijk in korte tijd een groot deel van je potentiële doelgroep te bereiken. En dat voor veel lagere kosten dan via een tv-commercial.

Digitale billboards trekken de aandacht

Zou je een traditioneel billboard misschien missen (ondanks het enorme formaat) bij een digitaal billboard is dat haast niet mogelijk dankzij het licht wat er vanaf komt, de kleuren en uiteraard het bewegende beeld. Als mens gaat je aandacht automatisch uit naar beweging.

Inspelen op actualiteiten

  • Digitale billboards vs. traditionele

Een van de grootste voordelen van digitale billboards vs. traditionele billboards is het feit dat je je reclame uiting op elk gewenst moment kunt aanpassen, vanaf een afstand. De kosten hiervoor zijn relatief laag ten opzichte van de kosten om een traditioneel billboard aan te passen. Bij de laatste moet namelijk een persoon naar de billboard locatie om er een nieuwe uiting op te plakken. Dit kost geld en tijd. Ook maakt dit het lastig om in te spelen op actualiteiten terwijl het juist als bedrijf heel waardevol kan zijn om hier op in te haken.

Kosten digitale billboards

De kosten van digitale billboards liggen vaak hoger dan de kosten van traditionele billboards. De kosten zijn waarschijnlijk een van de belangrijkste overwegingen (en het verwachte resultaat natuurlijk) om wel of niet billboards in te zetten. Omdat de kosten heel afhankelijk zijn van veel verschillende variabelen vragen wij je contact met ons op te nemen voor een indicatie. Dit is uiteraard geheel vrijblijvend.

Welke variabelen zijn van invloed op de kosten?

Of je regionaal of landelijk wil adverteren heeft een grote impact op de kosten. Ook zijn de locaties van de billboards van belang, een drukke locatie kost bijna altijd meer dan een locatie waar minder verkeer langskomt. Ook is er sprake van seizoensinvloeden, op momenten dat veel bedrijven willen adverteren drijft dit de prijs omhoog, zoals bij veel diensten heeft vraag en aanbod invloed op de prijs.

Locaties digitale billboards

Over het algemeen staan digitale billboards op locaties waar veel passanten langskomen, dit om een groot bereik te kunnen genereren. Vaak is het wel zo dat billboards op locaties met veel verkeer ook duurder zijn. Het is altijd goed om niet alleen te kijken naar het verkeer in aantallen maar ook naar het type doelgroep wat passeert. Het type doelgroep is op sommige locaties heel breed, waar het op andere locaties weer iets specifieker is. Wij kunnen je hier altijd in adviseren.

Out of home sector laat groei zien

Ondanks dat je in de media hoort dat marketeers budgetten meer en meer verschuiven naar online kanalen, laat de out of home sector (OOH) wereldwijd al jaren een constante groei zien. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat we het afgelopen jaar geen groei hebben gemeten, zodra we weer enigszins terug zijn naar normaal verwachten we dat de groei zal voortzetten.

Wil je meer weten over digitale billboard reclame of een offerte aanvragen?

Heb je hulp nodig bij het maken van een goede keuze over je digitale billboard campagne? Neem dan contact met ons op.