TikTok adverteren

Wil jij adverteren op TikTok? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Wij informeren je in dit artikel over de mogelijkheden, voordelen en ook niet onbelangrijk de kosten.

adverteren op tiktok
tiktok adverteren

Adverteren op TikTok?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Adverteren op TikTok, steeds meer merken kiezen ervoor om naast advertenties op social media platforms ook TikTok in te zetten. Niet verrassend gezien de enorme groei in aantal gebruikers de afgelopen jaren.

Adverteren op TikTok kosten

Anders dan bij adverteren op andere social media platforms betaal je voor een advertentiecampagne op TikTok minimaal €50, ook betaal je €20 per advertentiegroep. Wel heb je net als op andere platforms de keuze om te sturen op conversie, kliks en bereik.

Adverteren op TikTok kosten  Vanaf kosten per actie Vanaf kosten per 1.000
Merkbekendheid (per weergave) vanaf €0,01,- vanaf €10,-
Verkeer naar de website (per klik)  vanaf €1,- vanaf €1.000,-
Leadgeneratie (per lead)  vanaf €10,- vanaf €10.000,-

Let op: bovenstaande tabel is slechts ter indicatie, er zijn allerlei factoren die ervoor kunnen zorgen dat de kosten lager dan wel hoger liggen. Waaronder het product of de dienst die je aanbiedt. Ook de periode waarin je campagne loopt kan ervoor zorgen dat je meer of minder betaalt.

Adverteren TikTok

Een van de grote voordelen van adverteren op TikTok is dat je via dit platform een moeilijk bereikbare (jonge) doelgroep kunt bereiken. De meerderheid van de gebruikers op TikTok behoort tot Gen Z (mensen geboren tussen 1997 en 2012).

Om succesvol te zijn op TikTok moeten je als bedrijf een manier vinden om je producten of diensten op een edgy, jeugdige of komische manier presenteren.

TikTok advertentie account

Als je nog niet op de TikTok trein bent gesprongen, ben je gelukkig nog niet te laat. Op TikTok kun je vandaag beginnen ​​en morgen viraal gaan. Begin met het aanmaken van een profiel, bepaal je budget, onderzoek de huidige Tik Tok trends en kies welke van die trends het meest betaalbaar en relevant zijn voor jouw product of dienst.

Onthoud bij het maken van TikTok advertenties dat mensen naar TikTok komen om vermaakt te worden, niet om commercials te bekijken, wees herkenbaar en nogmaals weet wat er trending is in de app voordat je begint met het maken van inhoud.

TikTok advertentie maken

TikTok biedt net als andere sociale media platforms diverse advertentie formaten aan, als bedrijf weet je welk type advertentie goed dan wel minder goed past. Op het moment dat we een samenwerking aan gaan adviseren wij je hier natuurlijk graag over. Hieronder de opties:

Tik Tok preroll-advertenties

Je bent waarschijnlijk wel bekend met het concept van pre-roll advertenties op YouTube. Pre-roll advertenties zijn videoadvertenties die worden afgespeeld voordat de video wordt afgespeeld die je wilt zien. Pre-roll advertenties op TikTok worden automatisch afgespeeld wanneer een gebruiker de app start, dus de gebruiker wordt hier hoe dan ook mee geconfronteerd.

Merk effecten

Een van de redenen waarom TikTok geschikt is voor advertenties, zijn de filterfuncties die videomakers in hun video's kunnen implementeren, net zoals je ziet op Instagram en Snapchat. Als bedrijf kun je betalen om merkeffecten beschikbaar te maken, TIkTok gebruikers kunnen deze vervolgens gebruiken, op deze manier zorg je ervoor dat er zichtbaarheid voor je bedrijf wordt gegenereerd door alle gebruikers die deze filter gebruiken.

In-feed advertenties

In-feed advertenties zijn videoadvertenties die automatisch worden afgespeeld in de ‘Voor jou' feed van een gebruiker, of in de wachtrij met video's die worden voorgesteld op basis van hun gelikete en opgeslagen video's. Deze advertenties kunnen maximaal 60 seconden lang zijn, maar het is het beste om het te houden bij zo’n 15 seconden.

De meest succesvolle merken op TikTok zijn degenen die in-feed advertenties maken die zo vermakelijk zijn dat de gebruiker nauwelijks beseft dat ze naar een advertentie kijken. In-feed advertenties hebben dezelfde gebruikersinterface als organische video's, waardoor ze bijna niet te onderscheiden zijn van native content.

Hashtag challenges

Hashtag challenges zijn, zoals de naam al doet vermoeden, challenges waarbij gebruikers elkaar onderling uitdagen een bepaalde challenge te doen. Iedere TikTok gebruiker kan een andere gebruiker uitdagen door de hashtag uit te geven. Bedrijven kunnen tegen betaling een hashtag challenge uitgeven, ook kun je hierbij een link delen naar je producten.

Hulp nodig met adverteren op TikTok?

Laat je gegevens achter, dan neemt een van onze social media specialisten zo spoedig mogelijk contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.