Adverteren Radio 2

  • NPO radio reclame
  • Radio reclame kosten
  • 2,7 miljoen wekelijkse luisteraars
adverteren radio 2
one-media-olivier

Adverteren op Radio 2? Neem contact met ons op!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

NPO radio 2

Adverteren op Radio 2 is met 2,7 miljoen luisteraars voor bijna iedere adverteerder een goed idee. Via deze radiozender zijn zowel het grote publiek als specifieke doelgroepen goed te bereiken. NPO Radio 2 staat keer op keer in de top lijsten van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) met programma's als Aan de Slag, Gijs 2.0, Spijkers met Koppen en Stenders Platenbonanza.

Radio 2 doelgroep

Radio 2 heeft een zeer brede doelgroep met luisteraars in alle leeftijdscategorieën boven de 25 jaar. De man / vrouw verhouding is ongeveer 55% / 45% en over het algemeen hebben de luisteraars een gemiddelde tot hoger inkomen en zijn hoger opgeleid.

Radio reclame kosten Radio 2

De inkoopkosten voor je radiospot op Radio 2 zijn ongeveer € 5.625,- voor een werkweek. Bij radiocommercials reken je af per seconde, waarbij het gemiddelde tarief bij NPO Radio 2 rond de € 22.50,- per seconde ligt. In het weekend ligt het secondetarief net iets lager. in Voor ca. € 5.625,- is jouw spot 5 keer per dag 10 seconden te horen gedurende de werkweek.

Aantal dagen Kosten NPO radio 2
1 dag € 1.125,-
3 dagen € 3.375,-
5 dagen € 5.625,-
10 dagen € 11.250,-
15 dagen € 16.875,-

Let op: Er kunnen geen rechten worden ontleend aan bovenstaande kosten, het is slechts een indicatie. De kosten verschillen per periode en tijdvak. Wil jij weten wat jouw spot op Radio 2 exact gaat kosten? Laat dan je gegevens achter dan neemt een van onze radio specialisten direct contact met je op.

Reclamespot radio 2

Keer op keer merken wij dat onze klanten het idee hebben dat het ontwikkelen van een radiospot duizenden euro’s kost. Dit kunnen wij direct ontkrachten. Het ontwikkelen van een radiospot hoeft helemaal niet duur te zijn. Natuurlijk zijn er voorbeelden van ontzettend dure radiospots, vaak ingesproken door BN’ers. Veel meer voorbeelden zijn er echter van goedkope radiospots en met goedkoop bedoelen we radiospots die minder dan € 1.000 hebben gekost incl. professionele stemacteur.

Tip: Zorg dat je boodschap duidelijk is en communiceer slechts een call-to-action (CTA). Bedenk van te voren wat je wilt van de luisteraar. Wil je dat ze je website bezoeken, een aankoop doen, je merknaam onthouden of je winkel bezoeken? Communiceer dat direct. Over het algemeen is zo dat wat je vraagt is wat je krijgt.

Voordelen radioreclame

Radioreclame is en blijft naar verwachting een populaire manier van adverteren. Het is namelijk kostenefficiënt en blijkt keer op keer effectief in het bereiken van doelgroepen. Radio geeft je de mogelijkheid om zowel hele brede als hele specifieke doelgroepen te bereiken.

Het bereik

Zoals we hierboven al aanstippen is radio bij uitstek geschikt om een miljoenenpubliek te bereiken. Radio 2 heeft 2,7 miljoen wekelijkse luisteraars, luisteraars die we jouw boodschap kunnen laten horen.

De frequentie

Met radioreclame is de kans groot dat je je doelgroep meerdere keren bereikt, dit zorgt ervoor dat je boodschap beter blijft hangen en dit heeft weer een positieve invloed op het resultaat van je campagne.

In een handomdraai geregeld

Adverteren op NPO Radio 2 is in een handomdraai geregeld. Wij hebben diverse radio specialisten in dienst die vaak dezelfde week jouw radiospot nog live krijgen. Ideaal als je in wil spelen op de actualiteit of als je ineens wat budget over blijkt te hebben.

Relatief lage kosten

Radioreclame is betaalbaar, ook voor de MKB’er. Voor minder dan € 20.000,- is jouw radioreclame twee weken lang te horen op Radio 2. En die € 20.000,- is inclusief de ontwikkelingskosten van je radiospot. Valt mee toch?

De luisteraar kan niet om je spot heen

Een heel groot voordeel van radioreclame is dat luisteraars advertenties niet kunnen doorspoelen. Het merendeel van de luisteraars blijft ook tijdens het advertentieblok naar Radio 2 luisteren.

Neem contact met ons op voor advies over adverteren op de radio

Onze specialisten helpen je graag met het kiezen van het juiste radiostation. Als mediabureau zijn wij onafhankelijk en het enige wat ons drijft is hoe we jouw doelgroep kunnen bereiken om zo tot best mogelijke resultaat komen. Of dat nu via Radio 2 is of een andere Nederlandse radiozender.