Ga jij op Instagram adverteren? Zorg er dan allereerst voor dat je feed er goed uitziet, grote kans dat je potentiële klanten hier een bezoek aan gaan brengen. Wij beseffen ons dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is: het keer op keer bedenken van nieuwe, frisse inhoud. Om je te helpen hebben we een aantal ideeën voor posts op sociale media verzameld.
Table of Contents
Testimonials
Een positieve klant beoordeling is de moeite waard om te delen. Door middel van testimonials bouw je vertrouwen op voor je merk, ook kunnen ze dienen als verwijzingen om nieuwe klanten aan te trekken. Een ander voordeel van het delen van deze beoordelingen is dat ze uitleg geven over je product of dienst vanuit een extern perspectief.
Giveaways
Als je de aandacht van je volgers wilt trekken, kun je bijna niet de fout ingaan met een weggeefactie of wedstrijd. Giveaways moedigen het plaatsen en delen van je eigen posts aan, wat een eenvoudige marketingtechniek is voor je bedrijf. Afhankelijk van het aantal volgers dat deelneemt, kan het feit dat deelnemers je content opnieuw posten zorgen tot een enorm bereik en een flink aantal nieuwe volgers. Giveaways vergroten ook de betrokkenheid bij je profiel, wat vervolgens het website verkeer en hopelijk ook de conversies zal verhogen.
Vraag en antwoord
Het hosten van Q&A’s op je via livestream, stories of een simpel bericht geeft je de mogelijkheid veelvoorkomende vragen in één keer te beantwoorden in plaats van steeds opnieuw. Het hosten van een vraag- en antwoordsessie bevordert ook de merk authenticiteit en brengt een band met je volgers tot stand, omdat ze realtime reactie ontvangen.
Content opnieuw plaatsen
Veel mensen denken dat het opnieuw plaatsen van inhoud iets is dat je niet zou moeten doen, maar het kan juist heel nuttig zijn. Door het bijschrift iets te wijzigen of aanvullende informatie toe te voegen, kan je content als het ware recyclen.
Trends en actualiteiten
Maak gebruik van trends en actualiteiten op sociale media. Door content te plaatsen die momenteel trending is op sociale media, heb je de mogelijkheid ook op te vallen. Gebruikers zijn over het algemeen meer geïnteresseerd in inhoud die relevant en up-to-date is.