6 manieren om je content marketing te verbeteren

content marketing verbeteren

Content creatie is niet altijd makkelijk, reden dat veel bedrijven een contentbureau inschakelen. In dit artikel, 6 manieren om je content marketing zelf te verbeteren.

Spreek de taal van je doelgroep

Het is belangrijk om vertrouwd raken met de taal van je doelgroep, weet wat ze willen, wat ze interessant vinden en op welke manier ze over producten zoals die van jou praten.

Bepaal welke statistieken belangrijk zijn

Onderschat de waarde van data niet, data geeft je inzicht in welke content werkt en welke content niet. Maakt een plan waarin staat welke statistieken je bij gaat houden en hoe vaak.

Denk hierbij aan betrokkenheid, paginaweergaven, verkeer (nieuwe bezoekers vs. terugkerende bezoekers), tijd op de pagina, verkoopcijfers enz.

Houd trends in de gaten

Inspelen op trends geven je bijna garantie op een publiek. Onderzoek trending topics en schrijf erover als ze iets te maken hebben met de niche waarop je je richt.

Grote kans dat wanneer je constant bovenop de trends zit, consumenten je gaan zien als autoriteit in de markt. Een groot concurrentievoordeel.

Koppel (bedrijfs)doelen aan je content

Wat wil je precies te bereiken met je content marketing programma? Wil je vertrouwen opbouwen bij je doelgroep en hen informeren over je product? Wil je nieuwsbriefabonnees, of directe conversies? Is dat realistisch kijkend naar de content die je maakt?

Wanneer je je bewust bent van wat je probeert te bereiken, kun je prioriteit geven aan de juiste acties om te komen waar je heen wil.

Maak één persoon verantwoordelijk voor content

Het daadwerkelijk creëren van content kan door meerdere personen worden gedaan, zorg er echter voor dat één persoon verantwoordelijk is voor alle content. Voor de strategie, publicatie en promotie.

Consistentie zowel qua inhoud als frequentie is cruciaal als het gaat om het bepalen van doelen middels content marketing.

Bepaal je focus

Zorg ervoor dat je – voor je enthousiast aan de slag gaat – weet waar je content zich op zal richten. Dwaal daar niet te ver van af, blijf bij je oorspronkelijke plan.

Kwaliteit boven kwantiteit

Hoewel het verstandig is regelmatig iets van je te laten horen blijft kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Liever een keer per week / maand een steengoed artikel waar lezers naar uitkijken dan dagelijks een niet relevante Instagram Story.