6 voordelen van lokale advertenties

voordelen lokale advertenties

Ooit, nog niet eens zo gek lang geleden, was adverteren per definitie lokaal en bij uitzondering regionaal. Lokaal adverteren was de standaard, niet-lokaal adverteren had in die tijd ook weinig zin. De kans dat iemand zich buiten de stads- of dorpsgrenzen zou begeven was klein.

Hoewel lokaal adverteren allang niet meer de standaard is en het zeker zin heeft om naar een groter targetinggebied te kijken, blijft ook (hyper-)lokaal adverteren keer op keer zijn vruchten afwerpen.

Voordelen lokaal adverteren

Lokaal adverteren heeft veel voordelen. Neem bijvoorbeeld je doelgroep. Adverteren op grote schaal kan meer klanten opleveren, maar niet per se de juiste klanten. Als je slechts één dorp of stad bedient, is het niet nodig om je advertentie voor iedereen in de provincie te tonen.

Lokale markt dominantie

Lokale markt dominantie, deze term klinkt enigszins heftig maar het betekent niets anders dan dat men aan jou denkt in plaats van een vergelijkbare concurrent in dezelfde regio.

Er zijn tal van bedrijven die baat kunnen hebben bij lokale marktdominantie, denk aan: een supermarkt, bloemist, bakkerij, tuincentrum, kledingwinkel, café, restaurant, drogisterij etcetera.

Lokale advertenties vallen op

Omdat je als adverteerder precies weet waar je zichtbaar bent, heb je de mogelijkheid om de locatie mee te nemen in de advertentie-uiting. Gebruik het dialect, verwijs naar een specifieke locatie in de buurt, betrek een lokaal evenement. Dit alles zal ervoor zorgen dat je advertentie opvalt én wordt onthouden.

Trek bezoekers

Lokale advertenties zijn bij uitstek geschikt om bezoekers naar een fysieke locatie te leiden. Sterker nog, nationaal adverteren heeft – vanwege de afstand – helemaal geen zin wanneer je bezoekers naar je locatie wilt leiden.

Betaalbaar

Lokaal adverteren is betaalbaar. Zelfs als je eigenlijk geen budget hebt, behoort lokaal adverteren tot de mogelijkheden. Print wat flyers uit en vraag of je deze bij bepaalde locaties mag ophangen of neerleggen.

De kracht van herhaling

De kans dat iemand je advertentie meerdere keren ziet is bij een lokale advertentiecampagne groot.

Hoger conversie percentage

Een andere belangrijke reden waarom lokale advertenties het overwegen waar zijn, is dat het leidt tot hogere conversie cijfers. Wanneer je lokale advertenties inzet, weet je zeker dat je de juiste mensen bereikt.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact met ons op via info@onemedia.nl of bel naar 020 210 1770.