9 voordelen van radioreclame

voordelen van radioreclame

Radioreclame is een zeer effectieve manier is om resultaten te verhogen, of je nu wilt adverteren op BNR, Radio 535, Qmusic of een andere zender, hieronder een aantal voordelen.

Radio heeft een enorm bereik

Het aantal mensen dat naar de radio luistert, blijft toenemen.

Gerichte targeting mogelijk

Met radio is gerichte targeting mogelijk. Elk radiostation zendt uit met specifieke marktsegmenten in gedachten, door middel van een zorgvuldig selectieproces zorg jij ervoor dat je product of dienst geadverteerd wordt op de radiozender waar je doelgroep naar luistert.

Radio luisteraars zappen minder

Mensen verrichten een breed scala aan activiteiten terwijl ze tegelijkertijd naar de radio luisteren. Mede hierdoor zijn radioluisteraars veel minder geneigd zijn – zeker in vergelijking met televisie – om weg te ‘zappen’ wanneer het reclameblok zich aandient. Stel jezelf de vraag: hoe vaak wissel je van zender of sta je op uit je stoel als er advertenties op TV komen? Doe je hetzelfde wanneer je naar de radio luistert?

Radio is overal en altijd

Met radio heb je de mogelijkheid om mensen onderweg te bereiken, mensen luisteren naar radio op plaatsen waar je je doelgroep via andere media niet kunt bereiken.

Radio weerspiegelt de maatschappij

Radio is live en lokaal, het weerspiegelt de maatschappij. Mensen luisteren naar de radio om erachter te komen wat er nu in de maatschappij speelt, zoals speciale evenementen, nieuws, verkeers updates, weerberichten, sport en entertainment.

Radio is invloedrijk

Radio is het medium om top-of-mind bewustzijn op te bouwen – een zorgvuldige plaatsing van advertenties kan een reële impact hebben op uw call-to-action. Bovendien zal een “live read” die een persoonlijke goedkeuring door een radiopersoonlijkheid biedt, geloofwaardigheid toevoegen aan je product of dienst. Studies tonen aan dat radio-inhoud mensen beïnvloedt bij aankoopbeslissingen. Voornamelijk omdat ze het gevoel hebben dat ze het van een ‘vriend’ horen, mond tot mond reclame zijn altijd krachtig.

Bereik je doelgroep frequent

Reclame werkt door herhaling. Het kan zomaar zijn dat je doelgroep je commercial drie of vier keer moet horen voordat ze reageren op je call-to-action. Om dit frequentieniveau te bereiken, is radioreclame vaak kosteneffectiever dan andere media.

Radio is flexibel en direct

Radiocommercials kunnen snel worden gemaakt, de tekst kan op korte termijn worden geproduceerd en herzien. Kortom, een radio reclamecampagne kan binnen enkele dagen tot een week live zijn.

Sterke call-to-action mogelijkheden

Radiocommercials kunnen per dagdeel en weekdag worden ingepland, je kunt ervoor kiezen om zeer specifieke call-to-actions uit te zenden wat de kans op conversie verhoogt. Bijvoorbeeld: Bestel nu je lunch via Thuisbezorgd vs. Bestel nu je diner via Thuisbezorgd.