Traditionele en digitale billboards werden ooit beschouwd als een saai maar opdringerig reclamemedium. Een afleiding aan de horizon die weinig aandacht kreeg. Deze opvatting is achterhaald, innovatie en creativiteit hebben ervoor gezorgd dat adverteerders de weg weer weten te vinden naar dit type buitenreclame / out-of-home reclame. Soms met in het oog springende billboard op traditionele billboards, innovatieve animaties en video’s of zoals Adidas met een interactief onderdeel. Niet digitaal zoals je misschien wel kent, maar echte interactie.
Adverteerders blijven marketing budget besteden aan billboards door middel van gerichte en opvallende reclame uitingen.
Table of Contents
Adidas billboard
Een van deze merken is Adidas, met een billboard realiseerden zij naamsbekendheid onder de de voetbal community in India. Voetbal is over de hele wereld populair en brengt mensen samen in hun gedeelde passie voor de spelers, teams en competities wereldwijd. Het doel van de campagne was de naamsbekendheid voor de Adidas Telstar voetbal vergroten onder voetballiefhebbers in India. Dat is gelukt, en hoe!
Het interactieve aspect
Het bijzondere van het billboard was het interactieve aspect. Op het billboard stond het woord GOAL, echter ontbrak de ‘O’. Aan het billboard hing een touw, samen – dus niet alleen – kon je de ‘O’ toevoegen aan het woord waarna er een Telstar voetbal naar beneden viel. Het billboard leidde tot spontane voetbalwedstrijden in het nabijgelegen park, wat uiteraard heeft geleid tot gratis PR, ook werd de campagne online ondersteunt.
Combinatie offline / online marketing
De combinatie van offline en online marketing heeft voor Adidas perfect gewerkt. Video’s van kinderen die met zijn allen aan het touw trekken, de vreugde als het lukt en het plezier wat de kinderen hebben doet een ieders hart smelten. Het zal je dan ook niet verbazen dat de video hiervan inmiddels miljoenen keren is bekeken. Organisch met behulp van de ijzersterke billboard campagne.