Adverteren bij SBS

  • Echte familiezender
  • Top 3 zenders van Nederland
adverteren bij sbs
sbs adverteren

Adverteren bij SBS?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

SBS 6 valt onder het Talpa Network en is een echte Nederlandse familiezender. Je kunt bij SBS terecht voor het laatste nieuws maar ook voor entertainment. SBS6 behoort tot de best bekeken zenders van Nederland, om deze reden willen veel van onze klanten adverteren bij SBS.

Doelgroep SBS

De doelgroep van SBS 6 is sinds de oprichting in 1995 flink veranderd. In eerste instantie richtte SBS zich op een jong mannelijk publiek. Zoals hierboven al kort aangestipt is de huidige programmering gericht op het hele gezin.

Adverteren SBS

Wil jij adverteren bij SBS? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Omdat we een onafhankelijk mediabureau zijn zullen we altijd een eerlijk advies uitbrengen.

Wij zijn er van overtuigd dat ons succes samenhangt met het succes van onze klanten.

SBS adverteren

Komt de doelgroep van SBS overeen met de doelgroep die jij wil bereiken? Dan kan op SBS adverteren mooie resultaten opleveren. Eén beeld zegt meer dan duizend woorden, ga eens na hoeveel je met een TV commercial kunt zeggen. Waarbij je bewegend beeld, tekst en geluid combineert.

Kosten TV reclame SBS6

De kosten van een TV reclame van SBS6 variëren. De kosten zijn afhankelijk van de kijkcijfers van het TV programma waarbij je wilt adverteren én natuurlijk je spotlengte. Ter illustratie: wil je adverteren tijdens het TV programma ‘De Bondgenoten’? Dan zijn de kosten € 450 per spot. Terwijl je ’s avonds tijdens het programma ‘Familie Gillis: Massa is Kassa’ al snel moet denken aan € 6.000 per spot.

Voordelen adverteren op televisie

Adverteren op televisie kent vele voordelen. Hieronder noemen we er enkele.

Enorm bereik

Een van de grootste voordelen is dat je in een korte periode een enorm bereik kunt genereren, zeker als je op een zenders als SBS adverteert.

Direct resultaat

Adverteren op TV leidt vrijwel altijd direct tot resultaat: een piek in het aantal website bezoekers, een stijging in naamsbekendheid en toename in aantal verkopen.

Combinatie van beeld en geluid

Een betere manier om een boodschap over te brengen dan met een combinatie van beeld en geluid is er bijna niet.

TV spot versus billboarding

Net als bij iedere TV zender kun je ervoor kiezen om een TV spot of billboarding in te zetten.

TV spot

Wanneer je kiest voor een TV spot wordt je commercial binnen het reclameblok uitgezonden. De meeste TV spots zijn tussen de 20 en 30 seconden lang. Daarnaast is het mogelijk om te kiezen voor een tag-on. Een tag-on is een korte commercial die de kijker kort na het uitzenden van je hoofd commercial hier nog even aan herinnert. Een tag-on helpt de kijker je boodschap te onthouden.

Billboarding

Billboarding is ook een vorm van TV reclame. Billboarding is een sponsorvermelding voor en na een TV programma. Meestal duurt deze vermelding 5 of 10 seconden.

Billboarding is met name interessant als je merk naadloos aansluit bij een TV programma. Je weet dan zeker dat je de gewenste doelgroep bereikt, ook maakt de kijker bewust en onbewust een associatie tussen jouw merk en een van zijn / haar favoriete programma’s.

Denk bijvoorbeeld aan een automerk dat een billboardcampagne inzet voor een TV programma over auto’s.

Billboarding campagnes herken je direct aan het feit dat er voor en na het programma wordt gezegd: Dit programma wordt / werd mede mogelijk gemaakt door..

Benieuwd naar de advertentiemogelijkheden?

Ben jij benieuwd of adverteren bij SBS kan bijdragen aan jouw merk? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Dat kan via 020 210 1770 of info@onemedia.nl

sbs6

+ Komt de doelgroep van SBS overeen met de doelgroep die jij wil bereiken?

Misschien kijk je zelf veel SBS, wordt je favoriete programma uitgezonden op SBS of vind je het een sympathieke zender. Dat kan en mag, vraag je echter voor je zendtijd inkoopt bij SBS af of je doelgroep ook naar programma’s op SBS kijkt. Uiteraard kunnen wij je hierover adviseren.

+ Wat is een GRP in TV reclame?

GRP staat voor Gross Rating Point. 1 GRP is 1% kijkdichtheid binnen een bepaalde doelgroep. Oftewel, met de inkoop van 1 GRP bereik je 1% van je doelgroep. Hoe meer GRP’s je inkoopt, hoe meer mensen je zal bereiken binnen je doelgroep.

+ Waarom fluctueren TV reclame tarieven?

De kosten voor TV reclames zijn afhankelijk van de ‘inventory’, de beschikbaarheid maar ook van het potentiële bereik. In de maanden voor Kerst is de vraag naar advertentieruimte groot wat ervoor zorgt dat de tarieven een stuk hoger liggen. Ook is het een stuk duurder om een TV spot tijdens prime time uit te zenden dan in de vroege ochtenduren. Simpelweg omdat je tijdens prime time meer mensen bereikt.

+ Hoe kan je goedkoop een TV spot maken?

Het laten maken van een spot varieert van enkele duizenden euro’s tot honderdduizenden euro’s. Afhankelijk van jouw budget kunnen we een offerte uitbrengen voor een goedkope TV spot.

+ Welke programma’s worden uitgezonden op SBS TV?

Programma’s die onder andere worden (en werden) uitgezonden op SBS6 zijn: Cash or Trash, Miljoenenjacht, Wie Het Laatst Lacht, Dancing on Ice, Alle Hens Aan Dek, Stoomwals, Jachtseizoen, Ik hou van Holland, Gestalkt, Hart van Nederland, Bingo, Undercover, Postcode Loterij: Eén tegen 50 met Caroline Tensen en de populaire reality show Chateau Meiland.

Man Bijt Hond en Lingo werden voor heen ook uitgezonden op SBS maar zijn voorlopig van de buis gehaald.