Het FD heeft een bereik van ruim 135.000 mensen, het FD is een kwaliteitskrant op het gebied van financieel en economisch nieuws in binnen- en buitenland. Het Financieele Dagblad heeft een zeer specifieke doelgroep, voornamelijk bestaande uit ondernemers en mensen die hoge posities in het bedrijfsleven bekleden, zij interesseren zich in content omtrent ondernemen, groei, economie en technologie & innovatie.
Het FD kiest in tegenstelling tot diverse andere kranten geen standpunt wat betreft politiek en/of religie. De zaterdagbijlage FD persoonlijk zorgt ervoor dat de lezer ook op privé terrein betrokken raakt met het FD.
Table of Contents
Kosten en tarieven adverteren FD
De kosten en tarieven voor adverteren in het FD zijn afhankelijk van je wensen. Allereerst is er een onderscheid tussen commerciële advertenties, personeelsadvertenties en familieberichten.
Voor commerciële- en personeels advertenties betaal je hetzelfde. De kosten voor het plaatsen van een familiebericht liggen een stuk lager.
Kosten commerciële- en personeelsadvertenties FD
In onderstaande tabel een indicatie van de kosten voor het plaatsen van een commerciële / personeelsadvertentie of familiebericht in het FD.
Kosten adverteren FD | Commerciële- & personeelsadvertenties | Familieberichten |
2/1 pagina | vanaf €24.000,- | vanaf €4.500,- |
1/1 pagina | vanaf €15.000,- | vanaf €2.250,- |
1/2 pagina | vanaf €10.000,- | vanaf €1.500,- |
1/4 pagina | vanaf €5.000,- | vanaf €1.500,- |
1/8 pagina | vanaf €3.000,- | vanaf €500,- |
Let op: Neem voor de actuele tarieven contact met ons op, tarieven kunnen afwijken in bepaalde periodes i.v.m. vraag en aanbod.
Naast het plaatsen van een advertentie in de hoofdeditie van het FD is het ook mogelijk om een advertentie te plaatsen in het FD Persoonlijk. Het FD Persoonlijk is de zaterdagbijlage, ook deze wordt verspreid door heel Nederland.
Doelgroep FD
De doelgroep van het FD is heel specifiek, namelijk AB1. AB1 verwijst naar de twee hoogste sociale klassen op basis van beroep en opleiding van de kostwinner. Ook de B2B doelgroep is een lezer van het FD, met andere woorden, wil jij een zakelijke doelgroep bereiken dan is adverteren in het FD zeker het overwegen waard.
Een ander opvallend detail over de doelgroep van het FD is het feit dat het FD het hoogste percentage lezers kent in in een jonge doelgroep, meer dan 50% van de lezers is onder de 55 jaar oud. Deze jonge lezers zijn ambitieus en bewust bezig met hun carrière.
Adverteren FD Persoonlijk
FD Persoonlijk is het weekendmagazine van het FD. In deze zaterdagbijlage wordt aandacht besteed aan persoonlijke verhalen, koken (binnen- en buitenshuis), interieur, wonen, reizen en cultuur.
Oplage Financieel Dagblad
Het Financieel Dagblad heeft een bereik van 135.000 mensen.
Wil jij ook adverteren in het FD?
Wil jij adverteren in het FD? Neem dan contact met ons op via 020 210 1770 of stuur een bericht naar info@onemedia.nl. Vaak kan jij via ons profiteren van aantrekkelijke kortingen. Wij vertellen je alles over de mogelijkheden.
Extra voordeel voor jou is dat wij geheel onafhankelijk zijn, als wij denken dat een andere krant of misschien wel een ander kanaal geschikter in om jouw doelstellingen te behalen dan vertellen wij je dat.
Veelgestelde vragen
+ Kijkend naar de doelgroep en sociale klasse van de abonnees van het Financieele Dagblad, is adverteren in deze krant alleen relevant voor big tech, Silicon Valley, private equity bedrijven?
Eerlijk is eerlijk, adverteren in het FD is niet voor iedere adverteerder weggelegd. Het FD heeft zoals je hierboven hebt kunnen lezen een zeer specifieke doelgroep, ook is adverteren in het FD – mede vanwege deze doelgroep – duurder dan in de meeste dagbladen. Het is dus van belang om te kijken in hoeverre de doelgroep van het FD overeenkomt met jouw doelgroep.
+ Heeft adverteren in een krant of magazine uit het portfolio van FD Mediagroep, Hearst of DPG Media invloed op mijn online marketing activiteiten op bijv. Spotify, Facebook, Instagram en Twitter?
Onze ervaring is dat adverteren in de krant nagenoeg altijd een positieve invloed heeft op de resultaten van de gehele campagne, waaronder online campagnes.