Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden om te adverteren bij RTL? Dan ben je aan het juiste adres. De kerndoelgroep van RTL sluit aan bij de doelgroep van adverteerders, ook zijn er talloze mogelijkheden om diverse kanalen te combineren om je campagne al vanaf €2250 te versterken.
Waar adverteerders vroeger vaak kozen voor de inzet van TV spots en/of billboarding gaan we nu met grotere regelmaat voor multi channel approach. Hierbij zetten we binnen een campagne TV, online video, display advertising, e-mail marketing en branded content in.
Table of Contents
Ad Alliance zenders
Ad Alliance heeft ruim 20 zenders, waaronder RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTLZ. Over de RTL zenders hieronder meer.
Andere bekende zenders die onder het Ad Alliance netwerk vallen zijn, Ziggo Sport, XITE, Discovery, 24Kitchen, ESPN, National Geographic, Comedy Central en MTV.
Adverteren RTL4
RTL4 is met programma’s als RTL Boulevard, RTL Nieuws en Jinek de grootste commerciële TV zender van Nederland. Dit, naast het feit dat vele geliefde Bekende Nederlanders aangesloten zijn bij RTL4 maakt het een populaire zender onder adverteerders.
Ook de kerndoelgroep van RTL4, boodschappers in de leeftijd 25-54 jaar sluit aan bij de kerndoelgroep van een grote groep Nederlandse adverteerders.
Boodschappers of shoppers zijn verantwoordelijk voor de weekboodschappen en hebben in de meerderheid van de gevallen een gezin met kinderen. Boodschappers eten meestal thuis en ook de avonden spenderen zij vaak binnenshuis.
RTL Boulevard adverteren
RTL Boulevard is een van de bekendere programma’s van RTL 4, het voorziet Nederland in de dagelijkse dosis achterklap. Naast het TV programma trekt ook de website veel bezoekers, om precies te zijn: ruim 4 miljoen unieke bezoekers per maand. De kerndoelgroep van RTL Boulevard is dezelfde als RTL4.
Adverteren op RTL Nieuws
Ook RTL Nieuws behoort tot de populairdere programma’s van RTL 4. Dagelijks kijken er meer dan 1 miljoen mensen naar RTL Nieuws, de website telt gemiddeld 42,5 miljoen bezoeken per maand. Wil je een groot deel van de Nederlandse markt bereiken dan kan een multichannel campagne bij RTL Nieuws mooie kansen bieden. Met multichannel bedoelen we hier een combinatie van TV, Online (website) en de diverse sociale media kanalen (Facebook, Instagram en Twitter).
Adverteren RTL7
Als enige zender heeft RTL 7 als kerndoelgroep mannen. Deze mannen bevinden zich voornamelijk in de leeftijdscategorie 25-54 jaar. RTL7 staat bekend om humor, actie en sport gerelateerde programma’s en films. Onder andere de Europa- en Champions League worden uitgezonden op RTL7.
Adverteren RTL8
Is jouw doelgroep vrouwen tussen de 35 en 59 jaar? Dan is adverteren op RTL8 zeker het overwegen waard. De zender staat in het teken van films, series en crime. Maandelijks bereikt RTL8 bijna 2 miljoen vrouwen in de leeftijd 35-59 jaar.
Adverteren RTLZ
Naast alle zenders gericht op entertainment heeft RTL ook een zakelijk merk. De doelgroep van RTL Z zijn ondernemers, MKB’ers, ZZP’ers, beleggers en zakelijke beslissers in het algemeen.
Gedurende de hele dag houdt RTLZ je op de hoogte van de laatste beurskoersen, tech & business nieuws. Dit doen zij via TV, online en sociale media kanalen.
Kijkend naar weekbereik, dagbereik en bereik onder personen met beslissingsbevoegdheid in het bedrijfsleven is RTLZ marktleider. Concurrenten zijn o.a. BNR, DFT en het FD.
Adverteren RTLXL
RTLXL is het online platform van RTL, XL omdat alle videocontent van RTL te vinden is op dit platform. Naast alle videocontent van RTL is hier ook content te vinden van Comedy Central en MTV. De kerndoelgroep is 25-54 jaar.
Benieuwd naar de mogelijkheden om te adverteren op RTL?
One Media is een full-service mediabureau waar je alle zenders kunt boeken: van Nickelodeon tot aan de Publieke Omroep. Ook kan onze productiemaatschappij een complete reclamespot voor RTL Nederland produceren tegen scherpe tarieven. Kortom, van viral video tot aan RTL4 commercial: One Media is jouw one-stop mediashop. Benieuwd naar de prijs voor jouw televisie campagne? Vraag dan snel onze offerte aan.