Adverteren bij Slam FM betekent reclame op een radiostation dat het anders doet, en daardoor extra opvalt in de doelgroep, wat weer prettig is voor adverteerders. Immers, je wilt natuurlijk gehoord worden met je radiocommercial. De DJ’s en presentatoren van Slam ontdekken samen met luisteraars het leven, met vaste onderwerpen als muziek, festivals, gadgets en mode. Naast de radio is Slam FM ook te zien met Slam TV.
Dat de doelgroep van Slam FM ook zelf de progamma’s maakt, draagt zeker bij aan de geloofwaardigheid van het radiostation. Het SlamFM format kent een hoog tempo met veel actuele (dance) muziek en geen eindeloos gepraat. Belangrijke artiesten voor Slam zijn bijvoorbeeld David Guetta, Martin Garrix, Rihanna, Ava Max en Calvin Harris.
Table of Contents
Slam FM advertentiekosten & reclame tarieven
Wanneer je 5 werkdagen wilt adverteren op Slam FM, kan dit vanaf ongeveer €1.750 euro. Hiervoor gaan we uit van een gemiddeld seconden tarief van €14 op basis van een zeer korte radiocommercial van 5 seconden die vijf keer per dag wordt uitgezonden. Overigens geven radiozenders vaak extra korting bij grotere afname.
Slam FM kosten adverteren | 5 dagen radio reclame | 10 dagen radio reclame |
Tarief 5 seconden radiospot | €1.750 | €3.250 |
Tarief 10 seconden radiospot | €3.500 | €6.500 |
Tarief 20 seconden radiospot | €7.000 | €12.500 |
De Slam FM tarieven die je hierboven ziet zijn ter indicatie. De advertentiekosten van campagne zijn namelijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals de luistercijfers en het seizoen waarin je radiocommercial wordt gezonden. Daarom is het raadzaam om een actuele (en vrijblijvende) offerte bij One Media op te vragen. Dan ben je óók op de hoogte van eventuele kortingsacties op het gebied van radiospots.
Wat kost een complete radiocommercial?
Een radiocommercial kun je zo duur maken als je zelf wilt. Sommige adverteerders willen met creatieve teams brainstormen over hun radiospot, en deze met meerdere stemacteurs in de studio opnemen, met aan het einde een herkenbare jingle die luisteraars kunnen meezingen. Dit is uiteraard de meest uitgebreide commercial.
Voor de meeste radio adverteerders volstaat vaak een eenvoudige commercial, op basis van één Nederlandse voice-over met eventueel stockmuziek. Doordat onze commercial producers iedere dag radiospots maken weten zij vaak direct wat werkt voor een bepaald merk, en onze creatives doen tevens enkele tekstsuggesties voor je radiospot. Radiocommercials als deze zijn bovendien snel gemaakt: binnen 2 werkdagen opgeleverd.
Waarom adverteren op Slam FM?
Impactvol adverteren
Er zijn vele redenen om juist te kiezen voor Slam FM. De belangrijkste redenen die wij vaak horen is de enorme impact die een radiocommercial op Slam maakt, bij klanten én leveranciers. Met bijna één miljoen luisteraars per week horen vele Nederlanders horen jouw radiospot en dat straalt direct af op jouw product of dienst. Want als je kunt adverteren op de radio, dan moét het in de ogen van luisteraars wel goed gaan met jouw bedrijf.
Supersnel adverteren
Adverteren op Slam FM kan supersnel. Omdat onze mediaplanners dagelijks Slam campagnes plannen, zijn zij in staat om je radiospot binnen enkele werkdagen in het uitzendschema van SlamFM te plannen. Ook de productie van de meest voorkomende radiocommercials kent via One Media een doorlooptijd van twee werkdagen. Kortom, als je op maandag belt kun je aan het einde van diezelfde week nog ‘on-air’ zijn.
Goedkoop adverteren
Radio en televisie zijn de twee enige massamedia waar je met commercials op kunt adverteren. De kosten van radio en TV zijn echter wel heel verschillend. De productie van een zeer eenvoudige tv-spot kost vaak snel meer dan €10.000 (exclusief zendtijd), terwijl een goede radiocommercial minder dan 10% daarvan kost. Feitelijk heb je al voor ongeveer €2.500 een complete radiocampagne (zendtijd + commercial) die een week lang op SlamFM te horen is. Een redelijke tv-campagne gaat al snel richting de €70.000 voor een week.
Meer radiostations betekent lagere tarieven
Slam zit in een netwerk waar ook Radio 538, Sky Radio, Radio 10, Radio Veronica en 100%NL bij zijn aangesloten. Doordat je kunt adverteren op meerdere radiostations tegelijkertijd, kunnen er vaak een mooie combinaties worden gemaakt qua doelgroep en marktaandeel, bijvoorbeeld ’s ochtends op Radio 538 adverteren en de rest van de dag op Slam FM. One Media rekent graag de slimste combi voor je uit.
Gratis mediaplan voor Slam FM adverteerders
Audio billboards, bonus zendtijd, GRP kosten, netto bereik, bruto bereik, bruto tarief, maandindex, selectiviteit, share of noise, share of voice.. de radiotermen waarmee onze consultants dagelijks werken zijn niet op twee handen te tellen. Maakt gelukkig ook niet uit, wij vertellen je graag in een helder radioplan hoe je jouw doelgroep het beste kunt bereiken én wat de kosten van jouw Slam FM reclame campagne zullen zijn. Spreken we je snel?
Belangrijkste facts op een rij
- Bijna 3 miljoen stream starts per maand
- 1 miljoen Slam TV kijkers per maand
- 400.00 bezoekers per maand
- 850.000 luisteraars per week
- 65% van de luisteraars is man
- 70% is tussen de 18 en 34 jaar
- Gratis mediaplan van One Media!