Albert Heijn heeft wederom een nieuwe, opvallende tv reclame gelanceerd, ditmaal met Bram Krikke en Corry Konings in de hoofdrol. De reclame combineert humor, herkenbaarheid en een knipoog naar Nederlandse cultuur. Maar waarom zijn deze twee zo’n sterke combinatie? En wat maakt hen zo geschikt voor AH’s marketingstrategie?
Table of Contents
TV reclame: Dat klinkt als weekend!
Waarom Bram Krikke en Corry Konings een gouden duo zijn
Albert Heijn kiest bewust voor dit – naar onze mening – gouden duo omdat ze verschillende doelgroepen perfect aanspreken.
Bram Krikke
Bram Krikke heeft bij het grote publiek vooral bekendheid verworven als Qmusic-DJ, maar het is zijn vlijmscherpe humor op Instagram – waar hij inmiddels meer dan 1 miljoen volgers vermaakt – die hem tot een hedendaags mediafenomeen heeft gemaakt. Zijn televisieoptredens in programma’s als Koppensnellers en Dit was het nieuws versterkten alleen maar zijn status als veelzijdig entertainer. Wat Bram uniek maakt, is zijn talent om in reclames een frisse, eigentijdse sfeer neer te zetten die generaties verbindt – jong en oud weten zich in zijn aanstekelijke energie te vinden.
Corry Konings
Al sinds de jaren 70 veroverde Corry Konings de harten van Nederland, en vandaag de dag geldt zij zonder twijfel als een nationaal icoon. Met haar onmiskenbare charme en oprechte uitstraling spreekt zij vooral de oudere generatie aan, die in haar een vertrouwd gezicht herkent.
Wat Corry Konings zo bijzonder maakt? Haar authenticiteit en grootsheid zonder pretentie – eigenschappen die naadloos aansluiten bij de herkenbare, huiselijke sfeer van Albert Heijn. Of ze nu op het podium staat of in een commercial verschijnt, ze heeft het unieke vermogen om met een knipoog én een vleugje nostalgie direct een glimlach op te roepen.
Geen wonder dat een merk als Albert Heijn zich graag aan haar verbindt: Corry Konings belichaamt precies die warme, vertrouwde kwaliteit waar het bedrijf voor staat, dan wel voor wil staan.
Kortom, de gouden combinatie van Bram Krikke & Corry Konings zit ‘m in:
- Jong & oud
- Modern & nostalgisch
- Humor & herkenbaarheid
En voor de oplettende kijker, ook influencers Eke Bosman (@snackspert – 171k volgers op Instagram), Lot Mulder (@dehaarclipvanmarieclaire – 135k volgers op Instagram) en Iris Rulkens (@irisrulkens – 226k volgers op Instagram) zijn te zien in de tv reclame.
Over naar de belangrijkere zaken. Als mediabureau houden we natuurlijk precies in de gaten waar Nederlanders zich mee bezighouden, dat is onder andere: heeft Bram Krikke een vriendin?
Heeft Bram Krikke een vriendin?
Het antwoord is: Jazeker, Bram is verloofd met model Robin Holzken.
Een tweede veelgestelde vraag aan onze grote vriend Google:
Hoe oud is Corry Konings?
Corry Konings is 71 jaar (geboren op 3 oktober 1952).