Wil jij een bedrijfsfilm laten maken? In dit artikel delen we drie bedrijfsfilm voorbeelden met je. Elk van de drie bedrijfsfilms is gemaakt voor een bedrijf of organisatie actief binnen een andere branche. Ook bespreken we kort het nut en de kosten van een bedrijfsfilm.
Zijn dit niet het type bedrijfsfilms waar jij naar op zoek bent? De afgelopen jaren hebben wij tientallen bedrijfsfilms gemaakt, neem vooral contact met ons op om je wensen te bespreken. Op basis hiervan kunnen wij een aantal bedrijfsfilms met je delen waarvan wij denken dat ze goed bij jouw bedrijf zouden kunnen passen.
Table of Contents
Zichtbaarder met bedrijfsfilms
Naast de uitlegfunctie zal een originele bedrijfsfilm de aandacht trekken van klanten én deze aandacht langer vasthouden. De krachtige combinatie van beeld, spraak en muziek zorgt ervoor dat bedrijfsvideo’s je (potentiële) klanten maximaal prikkelen.
Middels een juist inzet zorg je voor een grote zichtbaarheid, omdat klanten niet alleen met je in aanraking komen op je eigen website maar ook op bijvoorbeeld YouTube. Mits je je video natuurlijk voorziet van de juiste zoekwoorden en tags.
Zijn bedrijfsfilms betaalbaar?
Het korte antwoord hierop is: Ja, best wel. Sterker nog, we hebben verschillende opdrachtgevers die met de inzet van video’s op Facebook de uitzonderlijke hoge conversiepercentages (en daarmee winst) behalen. Zij zijn voorbij het idee dat video’s alleen maar geld kosten, de opbrengsten liggen vaak vele malen hoger dan de kosten.
Ons advies is om eerst een aantal betaalbare proefconcepten te laten ontwikkelen maken om te zien welk type video het beste scoort. Wanneer je ziet welk concept slaagt, verfijn je het format om vervolgens tot het ideale bedrijfsfilm script te komen.
Hoe maak je een goede bedrijfsfilm?
Iedere producent heeft te maken met enkele vaste wetmatigheden bij de productie van bedrijfsfilms. Zo is de online consument erg ongeduldig, en zul je al binnen 5 seconden to the point moeten komen. Een goede manier is om direct met een probleemstelling in de vorm van een vraag te starten: “Heb jij ook altijd zo’n last van…?”
Zorg ook altijd voor een een heldere call to action (CTA) op het einde. Je wilt immers (vaak) wel dat men tot actie overgaat na het zien van jouw bedrijfsfilm. Hiervoor is een CTA een absolute must.
Inspireren met mooie voorbeelden
Kijken naar andere bedrijfsfilms helpt om te bepalen welke richting je zelf op wilt met jouw bedrijfsvideo. Tijd voor drie – door ons geproduceerde bedrijfsfilm voorbeelden uit 2020.
Bedrijfsfilm voorbeeld #1: Educatie en onderwijs
Bedrijfsfilm voorbeeld #2: Logistiek en supply chain
Bedrijfsfilm voorbeeld #3: Onderzoek en wetenschap
Van bedrijfsvideo tot animatievideo
Het team van One Media bestaat uit ervaren specialisten op het gebied van zakelijke documentaires, webvideo en video strategie. Maar we kunnen ook effectieve animatievideo maken of een aantrekkelijke whiteboard illustratie voor je produceren.
Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!