Belgische bierbrouwer kiest nieuw PR bureau

bierbrouwer pr bureau

Scheldebrouwerij, een bierbrouwer uit België, gaat meerjarige samenwerking aan met een public relations agency uit Rotterdam. De keuze voor Mrs Publicity na een succesvolle PR pilot eerder dit jaar rond De Ginnegapper en enkele events. Met de Rotterdamse PR specialisten gaat de brouwer bouwen aan een nog betere zichtbaarheid in Nederland en België.

Scheldebrouwerij is ooit begonnen met kleine hobbyketels in Krabbegat waar het zijn eerste bier brouwde. Via Zeeland trok de brouwerij door naar het Vlaamse land waar ze uitgroeiden tot een bekende Belgische brouwerij. Na ruim een kwart eeuw brouwen wil men nu verder groeien en een breder publiek aanspreken door meer zichtbaarheid en herkenning.

Waarom is PR belangrijk?

De reden dat bedrijven ook in crisistijd investeren is simpel. Veel merken vinden het lastig om meer klanten te vinden, maar dat is toch de sleutel naar groei. PR gaat vooral over zichtbaar worden en een reputatie opbouwen zonder marketing geld uit te geven, want het is geen adverteren. Daardoor is het tevens geloofwaardig.

Op een natuurlijke wijze in de media komen geeft je veel bekendheid als merk en maakt je echt een expert in je niche. Daarom heeft ons mediabureau deze service direct geïnteresseerd, omdat we hebben gezien hoe erg het ons heeft geholpen om veel in de media te komen en online goed zichtbaar te zijn.

PR of influencer agency?

Hoe begin je en kies je voor PR of influencers? Het makkelijkst is een begin maken met owned media, dus alle kanalen die je zelf in de hand hebt. Denk dan aan je website waar je blogs op kunt zetten (zoals wij veel doen), maar ook je social media. Officieel is social media uiteraard geen owned maar borrowed media, maar je kunt er wel zelf bepalen.

Niet helemaal gratis maar wel erg effectief zijn influencers. Vooral wanneer je een doelgroep onder de 35 jaar hebt kun je deze het beste bereiken met specifieke influencers. Dit zijn geloofwaardige mensen in een bepaalde categorie die echt kunnen helpen bij het veroorzaken van meer verkopen. Omdat influencer marketing echt een vak apart is, kun je hiervoor het beste contact opnemen met een influencer agency.