Wil jij een lezer bereiken die oprecht geïnteresseerd is in jouw product of service? Er zijn weinig type media effectiever dan adverteren in tijdschriften. Niet voor niets kiezen luxe merken er keer op keer voor om te adverteren in Quote. In de hoofd editie maar ook in de Quote 500.
Tijdschriften worden door lezers geconsumeerd waar en wanneer zij willen, in de meeste gevallen nemen lezers echt de tijd om een tijdschrift en de content tot zich te nemen. De redactionele content maar ook advertenties.
Table of Contents
Tijdschrift advertenties nog altijd effectief
Er is in de media veel gesproken over de teloorgang van tijdschrift advertentie, tot op heden is er echter nog niets te merken van een verminderd succes van de resultaten van tijdschrift advertenties. Hoewel de consument minder tijdschriften leest worden de tijdschriften die wel gelezen worden met liefde en aandacht gelezen.
Doelgroep tijdschriften
Als onafhankelijk mediabureau is het ons om het even in welk tijdschrift wij jouw advertentie plaatsen. Ons uitgangspunt is dat jouw doelgroep en de doelgroep van het tijdschrift overlap hebben, het liefst een zo groot mogelijke overlap.
Op basis hiervan bepalen wij of een tijdschrift geschikt is voor jouw merk, wij verfijnen deze lijst vervolgens tot een aanbeveling op basis van jouw specifieke doelstellingen en budgettaire mogelijkheden. Dat kan zijn Quote, maar ook ELLE, Linda, VT wonen of Elsevier.
Dankzij onze langdurige relaties met uitgevers en uitgebreide kennis van de tijdschriftenmarkt in Nederland zijn wij altijd op de hoogte van de marktprijzen, daarover adviseren wij je graag. Onze focus ligt op het ervoor zorgen dat jij het juiste tijdschrift kiest om vervolgens het best mogelijke rendement te behalen.
Creatie tijdschrift advertenties
De ene TV commercial is de andere niet, hetzelfde geldt voor de ene tijdschrift advertentie in vergelijking met de anderen. Onze specialisten begrijpen de balans tussen esthetiek en copy die uiteindelijk leidt tot het resultaat waar jij naar op zoek bent.
Voordelen adverteren in tijdschriften?
Hierboven hebben we al een aantal voordelen besproken, maar hieronder nog even de voordelen op een rij:
- In tijdschriften kunnen adverteerders gedetailleerde informatie over een product of service kwijt, meer informatie dan mogelijk via andere media.
- Gerichte targeting mogelijkheden, je kunt je richten op bepaalde kenmerken en demografische gegevens die kenmerkend zijn voor jouw doelgroep.
- Lezers zijn ontvankelijker voor jouw advertenties vanwege hun wil om meer te weten te komen over een bepaald onderwerp waarop het tijdschrift zich richt.
- Er zijn cross-platform aanbiedingen beschikbaar om zichtbaarheid te maximaliseren (bijv. via apps, online sites en integratie van sociale media)
Kortom, er zijn redenen genoeg om tijdschrift advertenties te overwegen.