Beste reclamebureau voor innovators bekendgemaakt

beste reclamebureau bekendgemaakt

Het Amerikaanse platform Fast Company heeft de jaarlijkse lijst ‘Best Places to Work for Innovators’ bekendgemaakt, en hieruit komt het wereldwijd opererende bureau AKQA als beste reclamebureau uit de bus. Geroemd worden de creativiteit en openheid, welke zorgen voor een sfeer van vertrouwen, inclusiviteit en een collaboratieve werksfeer tussen klanten en collega’s.

Bekende klanten van AKQA zijn Nike, Siemens en Levi’s. Nike. De complete Best Places to Work for Innovators lijst bestaat uit 100 winnaars uit industrieën zoals computerwetenschap, biotechnologie, financiële dienstverlening, educatie, de non-profitsector en onine veiligheid.

Innovatie is nu belangrijker dan ooit

Fast Company over de lijst: “In een wereld die kampt met gezondheids-, economische en sociale crises is innovatie belangrijker dan ooit. Deze nieuwe lijst van Best Places to Work for Innovators eert bedrijven en organisaties die innovatief denken flink hebben gestimuleerd door niet alleen te investeren in technologie en onderzoek, maar ook in de medewerkers en hun cultuur.”

Internationale reclame studio zonder barrières

AKQA vult aan: “We schepten altijd op over het feit dat wij 2000 medewerkers in 30 vestigingen in 20 landen hebben. Maar nu de meesten van ons en onze klanten thuiswerken voelt AKQA meer als één grote internationale studio zonder fysieke barrières. Ons actuele werk bevestigt in ieder geval dat we enorm met elkaar verbonden zijn. Terwijl iedereen zich in sneltempo aanpast aan de nieuwe manieren waarop we samenwerken, wordt ook duidelijk dat innovatie alleen kan floreren in geval van verbondenheid en inclusiviteit; iedereen is nu éxtra belangrijk.”

https://www.youtube.com/watch?v=8IAd9UIUZT0

Drie innovaties van AKQA op het gebied van samenwerken, die volgens AKQA hebben bijgedragen aan dat gevoel van verbondenheid en inclusiviteit, zijn: AKQA Insights, een eigen opleidingsplatform met lessen van medewerkers en exclusieve talks van invloedrijke schrijvers, atleten, ondernemers en artists om ideeën aan te wakkeren en de fantasie te verruimen. Verder heeft men AKQA Bold, een LGBTQI+ initiatief dat een veilige werkomgeving en cultuur moet creëren.

Reclamebureau met eigen radiostation

Tot slot heeft het bureau met ‘Work From Home FM’, als creatief middel om te verbinden en die verbinding te verdiepen. Dit initiatief is een online radiostation dat 24 uur per dag muziek, gesprekken, maar ook verhalen voor het slapengaan (voor ouders die kinderen hebben) en het streamen van discjockeys uit de eigen AKQA familie. Kortom, een inspirerend kijkje achter de schermen van zo’n gerenommeerd internationaal reclamebureau en meer dan terecht dat Fast Company dit bureau heeft laten winnen.

Je las een bericht in de categorie: Beste reclamebureaus.