buitenreclame bedrijf

Buitenreclame

Ontvang nú een offerte

Wat is buitenreclame?

Buitenreclame is adverteren in de publieke leefruimte via bijvoorbeeld billboards of reclameborden op objecten. Via buitenreclame kunnen bedrijven in zeer korte tijd hele grote groepen Nederlanders verspreidt in het land bereiken.

Buitenreclame betekenis

Buitenreclame betekent losstaande reclameborden of reclame objecten die aan gebouwen in de openbare ruimte zijn bevestigd. Buitenreclame kan korte of lange tijd worden ingezet en is er in vele soorten en maten. Het formaat en het geschatte totale bereik is bepalend voor het tarief van buitenreclame.

Het oudste type buitenreclame is belettering op winkels. Denk hierbij aan reclameborden of uithangborden op winkels. Bij het volwassen worden van dit type marketing kwamen er ook objecten bij waarop een reclamebord kon worden bevestigd. De meest populaire vorm van buiten reclame zijn de billboards. Dit zijn door hun bereik zeer effectieve reclameborden die vaak langs snelwegen of in grote steden worden geplaatst.

wat is buitenreclame (betekenis)

Waarom buitenreclame?

Voor het bereiken van nieuwe klanten is buitenreclame onmisbaar. Dankzij de zichtbaarheid via diverse displays is jouw product gegarandeerd zichtbaar, iets wat door de wispelturigheid van algoritmen met online marketing veel minder vanzelfsprekend is. Wanneer je de juiste vlakken inkoopt bereik je altijd een grote groep mensen.

Veel grote bedrijven zetten reclameborden ook in ter ondersteuning van televisie of radioreclame. Dit werkt zo goed omdat consumenten de boodschap voor het eerst horen op de radio en televisie, en vervolgens de campagne nog een keer zien via een reclamemast. Hierdoor wordt de interesse enorm versterkt. Tegenwoordig kunnen adverteerders ook reclameborden en tv-reclame gelijktijdig inzetten

mediabureau

Buitenreclame geschiedenis

Buitenreclame is één van de meest vertrouwde vormen van reclame omdat dit het oudste massamedium ter wereld genoemd mag worden. Zonder dat je ervan bewust bent kom je dagelijks meerdere keren in contact met outdoor reclame. Kooplieden uit het oude Rome brachten al roepende hun waren aan de man, en het woord ‘reclame’ is dan ook afkomstig uit het Latijn, namelijk: reclamare.

De Romeinen maakten vervolgen een ware kunst van hun reclame middels fraaie stenen uithangborden om hun doelgroep te verleiden. Nog steeds zijn in enkele oude steden nog klassieke muurschilderingen te vinden van oude winkels, wasserijen en slijterijen. Gelukkig hoeven bedrijven tegenwoordig niet meer handmatig hun reclame-uitingen te schilderen, maar maken ze gebruik van prachtige billboardposters of leveren ze digitaal materiaal aan om te adverteren via de vele digitale reclamepanelen die er zijn.

buitenreclame voorbeelden van billboards

Voordelen van buitenreclame

Buitenreclame boost interesse

Uit vele marketingonderzoeken blijkt dat als een boodschap via een goede mediamix wordt verspreid, deze veel beter blijft hangen bij de doelgroep. Daarom zetten veel marketeers buitenreclame zoals abri's samen met radio- of tv-reclame in. Zo wordt de boodschap eerst via zenders verspreid om vervolgens via billboards extra herkenning en interesse te genereren.

Billboards bereiken iedereen

Buitenreclame bereikt iedereen, ook mensen die zo druk zijn dat ze moeilijk met radio of televisiereclame zijn te bereiken, laat staan dat ze tijd hebben voor tijdschriften. Toch heeft deze drukke doelgroep één ding gemeen: ze zijn veel onderweg. Met een goede uiting via digitale snelwegmasten kun je toch nog deze gewilde en kapitaalkrachtige doelgroep bereiken. Ook kan deze vorm van reclame niet worden gestopt door ad-blockers waardoor bereik is gegarandeerd.

Buitenreclame is altijd betaalbaar

Reclame in de buitenlucht is ook voor het MKB betaalbaar. Dankzij programmatig buying kun je namelijk advertentieruimte inkopen op reclamemasten precies op de voor jou relevante momenten. Zo kan een pizza restaurant bijvoorbeeld lokaal en precies rond etenstijd adverteren. Hierdoor betaal je slechts voor een klein deel van de dag, terwijl je op een belangrijk beslismoment zichtbaar bent.

Billboards maken écht indruk

Digitale snelwegmasten maken gigantisch veel indruk. Ze zijn groot, levendig en door hun levensechte kleuren niet te missen. Veel merken gaven via digitale billboards hun merk of boodschap een flinke boost. Via sommige reclamemasten kun je tot wel vier verschillende beelden gelijktijd laten lopen. Ook wisselen de beelden elkaar na 6 seconden af.

online media bureau

Kies voor een ervaren buitenreclame bedrijf

Het werken van een buitenreclame bedrijf wordt ieder jaar complexer. Denk alleen maar aan programmatic buying. Maar het werk wordt hierdoor ook leuker, omdat we weer een nieuwe manier hebben kunnen vinden om jou als adverteerder via abri's en billboards op de kaart te zetten met verrassende bereikcijfers tegen zeer scherpe tarieven. Wij staan klaar om onze kennis vrijblijvend met jou te delen.

Meer weten over buitenreclame?

Het team van One Media helpt je graag.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.