Met nog iets meer dan een maand te gaan, is Bol.com één van de eerste bedrijven met een tv-commercial speciaal voor Sinterklaas. De Nederlandse e-commerce reus staat namelijk tot aan 5 december volledig in het teken van Sinterklaas, met vaste items zoals Het Grote Speelgoedboek, de Grote Speelgoed App en de Verlanglijstposter. Met de nieuwe tv spot “Felix en Voetbalpop” trapt Bol.com de Sinterklaasperiode af.
Table of Contents
Verhaallijn Sinterklaas tv-spot Bol.com
De verhaallijn van de tv-spot gaat over de jonge Felix die een voetbal cadeau krijgt. Het is echter niet het Sinterklaascadeau waar Felix op hoopte, maar met wat fantasie maakt Felix er toch het beste van. Zo is dan ook de ‘Voetbalpop’ geboren. De twee worden vervolgens beste vrienden tot pakjesavond, wanneer Felix toch het grote cadeau krijgt waar hij op hoopte.
Regisseurs Bol.com tv-commercial
De tv-commercial is geregisseerd door de bekende regisseurs Willem Gerritsen en Bart Timmer en laat zien hoe ouders met de Verlanglijstposter altijd scoren met het perfecte cadeau. Commercials richting Sinterklaas en Kerst maken vaak met succes gebruik van verhalen met emotie en ook deze Sinterklaas commercial doet dat, al is dat wel met met de bekende knipoog van Bol.com.
De Grote Speelgoed App
Nieuw in de Grote Speelgoed App die weer van stal is gehaald, is dat kinderen dit jaar daar een interactief Sinterklaasverhaal genaamd ‘Het Verloren Speelgoed Mysterie’ kunnen vinden. Kinderen kunnen Sinterklaas vier weken lang helpen Het Grote Speelgoedboek terug te vinden en zo deze grote mysterie op te lossen. Het Verloren Speelgoed Mysterie bestaat uit maar liefst 30 verschillende AR-opdrachten, online games en puzzels.
Van tv-reclame tot out-of-home reclame
De reclame campagne ‘De winkel van blije koppies bezorgen’ is vanaf nu via diverse Nederlandse media te zien, waaronder tv-reclame, bioscoopreclame en out-of-home reclame. Ook zijn er dit jaar diverse samenwerkingen met influencers opgezet. De creatieve invulling is gedaan door Dept.