Mobiliteitsplatform (en Uber-concurrent) Bolt heeft gekozen voor een Nederlands PR bureau, en wel Coopr uit Rotterdam. De Rotterdammers gaan Bolt helpen met het uitrollen van hun PR- en communicatie activiteiten. Bolt is bezig op Europees niveau en kondigde eerder deze maand aan te gaan starten in Nederland.
Table of Contents
Wat Bolt zocht in een PR bureau
Bolt heeft zich voorgenomen om het Nederlandse vervoer hier ‘makkelijker, sneller en betrouwbaarder’ te maken met een beter tarief voor zowel chauffeurs als klanten. Nicholas Beaver is de PR manager voor Bolt en zegt: “We waren op zoek naar een PR-bureau dat niet terugdeinst voor een uitdaging, ratio met creativiteit kan combineren en met een positieve instelling te werk gaat. Coopr voldoet met gemak aan al deze eisen en bestaat ook nog eens uit fijne mensen om mee te werken.”
Het is de tweede keer dat Bolt het in Nederland gaat proberen, en ze zijn ongetwijfeld een aantal learnings verder. Men was namelijk in 2015 kort in ons land actief onder de naam Taxify. Volgens Bolt sloten destijds het aanbod en de lokale vraag niet perfect op elkaar aan. De ervaringen van destijds hebben het bedrijf geholpen bij het verbreden van de dienst die nu wordt geïntroduceerd.
Wat maakt Bolt bijzonder?
Volgens Bolt kan men lagere tarieven aanbieden omdat het minder commissie in rekening brengt dan Uber. Daardoor zou een rit goedkoper zijn voor zowel klanten als chauffeurs. Volgens Bolt zijn inmiddels honderden Nederlandse chauffeurs aangesloten op de app. Wij hebben inmiddels zelf een ritje getest in Amsterdam, en het moet gezegd worden: die dienst functioneert uitstekend en de rit was aanzienlijk goedkoper dan Uber.
Waarom investeren bedrijven in PR?
Simpel. Via PR kun je veel meer mensen bereiken en aan je reputatie bouwen. Dat zal uiteindelijk zorgen voor meer klanten. Want hoe meer mensen jou kennen, hoe meer je namelijk zult verkopen. PR is daarom niet alleen bedoeld voor grote corporates, maar juist ook voor zelfstandig ondernemers of start-ups. Misschien juist start-ups. Start-ups zijn de love babies van journalisten, waardoor je enorm makkelijk jezelf in de kijker speelt. Deze blogpost is een voorbeeld hiervan.