Het is een mysterie in Monster: wie de reclameposters van Second Love heeft beplak? De abri-reclame met een promotie voor de vreemdgaan-site is voorzien van een ‘waarschuwing’ om aan je huwelijk te gaan werken. De abri-exploitant blijft er overigens rustig onder. De lokale afdelingen van de SGP voerden eerder in ons land al meerdere keren actie tegen buitenreclame van Second Love.
De SGP-jongerenorganisatie weet echter niets van deze actie, en ook de CU/SGP in Westland heeft geen idee wie er achter zit. Toch vinden beide partijen vinden de toegevoegde waarschuwing sympathiek. En reizigers op de halte kunnen de boodschap ook wel waarderen. “Ik ben het er wel mee eens,” zegt een man tegen de lokale zender WOS. Zie hieronder ook een korte reportage van de omroep.
Bron: WOS
Een oudere vrouw die met lijn 34 naar haar dochter gaat zegt tegen de omroep: “Mensen gaan veel te snel uit elkaar. Misschien gaan ze ook wel te snel samenwonen, maar dan zijn ze na een jaar weer uit elkaar. Je moet werken aan je huwelijk. Ja daar ben ik het heel erg mee eens.” besluit ze.
Table of Contents
Reactie van Second Love
Eén van de eigenaren van Second Love is Erik Drost, hij reageert: “Mensen die bij ons komen zijn die fase voorbij, die hebben dat al geprobeerd, soms jarenlang, vaak voor de kinderen, en het is niet gelukt. Dan zoeken ze uiteindelijk iets anders, dus ik vind de tekst ook een beetje naïef.”
Drost wijst er verder op dat er ook mensen zijn die juist in een affaire ontdekken wat ze thuis hebben: “Mensen denken dat het gras groener is aan de overkant, gaan dat uitproberen, en merken na een paar maanden dat dat ook niet alles is, en dan gaan ze verder met hun huwelijk. Dat gebeurt ook.”
“Wel bijzonder dat iemand er zoveel werk van maakt,” vindt Drost, “we weten dat we tegenstanders hebben, er zijn vaker protesten geweest.” Hij weet niet van te voren waar de posters komen te hangen, en Second Love geeft ook niet aan bij de exploitant van de bushokjes of er in bepaalde gemeenten wel of juist niet geadverteerd moet worden. “Ze hangen nooit speciaal ergens om mensen op stang te jagen.”
Buitenreclame juist nú verstandig
Dat Second Love juist nu voor buitenreclame kiest is overigens best verstandig. Vanwege de COVID-19 pandemie hebben veel grote adverteerders hun campagnes ingetrokken, waardoor zeer voordelig geadverteerd kan worden middens buitenreclame. Wanneer je hierin geinteresseerd bent of juist benieuwd bent hoe laag de tarieven zijn die wij voor je kunnen bedingen kun je uiteraard vrijblijvend contact met ons opnemen.