Onlangs is collageen merk Vital Proteins NL begonnen met een billboarding campagne voor het programma Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST). Met de Vital Proteins reclame proberen zij na de Amerikaanse markt ook de Europese markt, in dit geval Nederlandse markt te veroveren.
Table of Contents
Wat is billboarding?
Billboarding is niets anders dan een korte sponsorvermelding van zo’n 5 seconden voor of na een TV programma. De inhoud van een billboarding campagne is in 9 van de 10 gevallen de volgende zin: ‘Dit programma is mede mogelijk gemaakt door merk X’. Met een billboarding campagne kom je direct binnen bij de doelgroep, zo pik je als merk een graantje mee van de populariteit van een programma.
Billboarding is bij uitstek geschikt om merkbekendheid te genereren onder een specifieke doelgroep, in het geval van Vital Proteins is de doelgroep GTST kijkers. Billboarding wordt vaak ingezet door nieuwe merken om direct naamsbekendheid te genereren of bestaande merken om top-of-mind te blijven onder de doelgroep.
Billboarding campagne zet aan tot kopen
Ruim 20% van de kijkers van billboarding campagnes geven aan dat een billboard campagne meer dan eens heeft geleid tot een aankoop. Het draagt dus niet enkel bij aan de zichtbaarheid van een merk maar ook aan meer concrete resultaten als conversies.
Wat is Vital Proteins?
Vital Proteins is een merk dat collageen supplementen verkoopt, in Amerika is het merk erg succesvol. Dit succes hebben zij vooral te danken aan het feit dat Jennifer Aniston het gezicht is van het merk. In Nederland waren zij een van de eersten die een dergelijk product op de markt brachten.
Wat is collageen?
Collageen supplementen winnen in populariteit vanwege de anti-aging effecten die dit type supplement met zich meebrengt. Collageen is het meest voorkomende lichaamseigen eiwit en is onder andere van belang voor de structuur, stevigheid en elasticiteit van huid, haar, nagels, spieren en botten.