Terwijl marketing trends constant veranderen, is
Content builds relationships. Relationships are built on trust. Trust drives revenue. ~ Andres Davis
Voor elk merk of bedrijf dat wil groeien, is content marketing een must. Kwaliteitscontent vertaalt zich in een toename van leads, conversies, sales en meer. Als je deze vorm van marketing nog niet aan je marketingplannen voor komend jaar hebt toegevoegd, is dit het moment.
Table of Contents
Content bureau
Een goede contentmarketingstrategie trekt nieuwe klanten aan en behoudt bestaande klanten. Binnen ons content bureau verdelen we onze plannen altijd onder in drie categorieën:
- Potentiële nieuwe klanten bereiken
- Interactie met prospects
- Bestaande klanten verrassen
Hieronder bespreken we de content marketing trends voor komend jaar.
Content in de vorm van podcasts
Momenteel luistert bijna de helft van de Nederlanders zo nu en dan naar een podcast en dit aantal blijft naar verwachting de komende jaren alleen maar stijgen. Er is nu meer dan ooit vraag naar educatieve podcasts en het is gemakkelijker dan je denkt om betrokken te zijn bij een podcast. Geen zorgen, je hoeft niet je eigen podcast te maken, samenwerken met of sponsoren van een bestaande podcast behoort ook tot de mogelijkheden.
Focus je op een niche
Het is fijn als heel Nederland je bedrijf kent, maar niet nodig en budget technisch voor de meeste bedrijven ook niet haalbaar. Als bedrijf kun je je beter focussen op het creëren van een contentstrategie voor jouw specifieke doelgroep. Als je gerichter target kun je specifieker zijn over wat jouw product uniek maakt, op deze manier is het makkelijk om je te onderscheiden van de concurrentie.
Interactieve content
Wil je klanten echt aan je binden? Denk na over interactieve inhoud, enquêtes en quizzen, maar liever nog AR- en VR-toepassingen. Ook gamification wordt wat ons betreft nog te weinig ingezet. Ook hier geldt weer, zorg ervoor dat je nieuwe klanten aantrekt en huidige klanten behoudt.
Storytelling
Met het begrip ‘storytelling’ ben je de afgelopen jaren zo ongeveer door gegooid. Wij snappen dat het feit dat het een buzzword is ervoor heeft gezorgd dat je de term iets minder serieus bent gaan nemen. Waak hiervoor, storytelling is onmisbaar. Pas het toe op je website, in emails, webinars, video’s en op sociale media om emoties op te roepen. Dit biedt je de kans echt contact te maken met je merk.
Content marketing in een notendop
In een notendop, maak gebruik van nieuwe platforms, technologieën en tools. Zorg dat je content vindbaar is, mooie content is niets waard als niemand het ziet. Wees consistent in je uitingen en blijf optimaliseren en innoveren.
Zie je het niet zetten om zelf een contentstrategie te ontwikkelen en implementeren? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Als content marketingbureau kunnen wij je zeker verder helpen. Bel ons op 020 210 1770 of stuur een mail naar info@onemedia.nl
Wat is content marketing?
Content marketing is nogal breed. Het is een container begrip voor alles wat met content te maken heeft. Het raakt vrijwel iedere marketing inspanning die je als bedrijf doet.
- Branding en rebranding trajecten
- SEO (zoekmachine optimalisatie)
- E-mail nieuwsbrieven & magazines
- Google Advertising
- Social media: Facebook en Instagram
- Blogs
- Infographics
- Marketing Automation (Hubspot)
- Copywriting
- Webcare
© Copyright One Media