Cowboy (e-bikes) start met buitenreclame campagne

amsterdam buitenreclame

De Cowboy fiets is niet zomaar een fiets, maar een connected e-bike met een behoorlijk hoge want-factor. Modern design, veel slimmigheidjes en natuurlijk elektrisch. Inmiddels zijn de e-bikes na een succesvolle lancering in 2018 alweer vier jaar op de weg, waardoor het tijd werd voor een nieuwe buitenreclame campagne.

Buitenreclame in Amsterdam

Nu de Cowboy fiets ook succesvol is geïntroduceerd in andere belangrijke markten zoals Berlijn en Parijs trapt Cowboy nu af met een omvangrijke buitenreclame in Amsterdam. Cowboy, dat is opgericht in 2017, is van origine Belgisch en heeft haar hoofdkantoor in Brussel.

Awards

Het eerste fietsdesign van Cowboy was in 2017 meteen winnaar van de Eurobike 2017 en vervolgens won men het prestigieuze Red Dot Bicycle Design Award 2018 en de Red Dot Best of the Best award voor productdesign in de jaren 2019 en 2021.

Billboards en zuilen

De Ride Untamed buitenreclame zal de komende tijd zichtbaar zijn op de billboards van Hillenaar Outdoor en de special zuilen of peperbussen van Centercom in Amsterdam. De markt voor elektische fietsen is in fietslanden als Nederland en België ‘booming’ en dus leeft behoefte om nog meer naamsbekendheid te genereren voor Cowboy.

Naamsbekendheid

Zichtbaarheid blijft belangrijk om de naamsbekendheid van een merk hoog te houden, of je nu een gevestigd merk of nieuwkomer zoals Cowboy bent. Wat Cowboy goed doet is dat men een moderne 360 graden strategie hanteert dat leunt op PR, influencers en de traditionele vormen van adverteren zoals buitenreclame. De combinatie maakt het succes.

Influencers en blogs

Samenwerkingen met social influencers, fietsfluencers, lifestyle magazines en blogs staan hoog op de prioriteitenlijst van Cowboy. Door deze specifieke influencers te targeten bereik men een gewilde doelgroep, moderne urban mannen en vrouwen die zich fashionable en snel door de stad willen verplaatsen.