Social advertising én het uitbesteden van je social media kan veel impact hebben, zelfs als de advertenties maar een paar seconden zichtbaar zijn. Dat blijkt uit een onderzoek dat in samenwerking met verschillende platforms is uitgevoerd.
Table of Contents
Onderzoek social advertising
Video-advertenties die volledig worden bekeken realiseren een 46 procent hogere impact. Het onderzoek is uitgevoerd door GroupM in samenwerking met Memo2, Pinterest, Twitter, TikTok, Snapchat, Spotify, YouTube en de Meta-platformen (Facebook en Instagram). 5.800 mensen hebben deelgenomen aan het onderzoek.
Het onderzoek toont aan dat social advertising, in vergelijking met non-skippable-videoformaten zoals videoadvertenties op Spotify of reclames van Videoland, twee tot drie keer minder impact hebben tijdens een contactmoment. Dit hoeft echter geen probleem te zijn, volgens de onderzoekers, omdat de kosten voor een social media-advertentie veel lager liggen. De kosten per impact kunnen zo tot vijftig procent lager uitkomen, zelfs wanneer je als adverteerder rekening houdt met het lagere impactniveau. Sociale media daarom een waardevolle toevoeging aan de videomix, mits de boodschap in korte tijd kan worden overgebracht.
Adverteerders dienen van tevoren goed te overwegen of ze extra willen betalen voor volledig bekeken views. Het advies is alleen te optimaliseren op kijktijd wanneer het volledig bekijken van de advertentie essentieel is voor het behalen van de communicatiedoelstelling, zoals bijvoorbeeld de introductie van een nieuw product.
Hulp nodig bij social advertising?
Neem vrijblijvend contact met ons op. Door onze expertise en ervaring op het gebied van effectieve reclamecampagnes zorgen we ervoor dat jouw boodschap naadloos aansluit op jouw doelgroep en optimaal rendement oplevert.
Wij helpen je bij de media-inkoop
Dankzij onze jarenlange ervaring in de mediawereld weten wij precies waar, wanneer en hoe je het beste kunt adverteren. Dit zorgt uiteindelijk voor een kostenefficiënte aanpak waardoor je het maximale uit je mediabudget haalt.
Je kan er op vertrouwen dat ons advies gebaseerd is op objectieve analyses en expertise, zodat je de beste resultaten kan behalen. Bij ons draait alles om jouw succes.
Social advertising uitbreiden met radio, offline media en online adverteren
Naast het adverteren op social media is het voor je bereik, merkbekendheid en vergroting van de effectiviteit van je mediacampagne aan te raden om campagnes crossmediaal in te zetten. Het crossmediaal inzetten van campagnes betekent dat je meerdere media en kanalen gebruikt om je boodschap over te brengen. Dit kan bijvoorbeeld betekenen dat je een campagne voert op televisie, in de krant en op de radio. Wil je meer weten over een crossmediale campagne? Neem dan contact met ons op.