De kracht van buitenreclame

de kracht van buitenreclame

De vraag naar buitenreclame is de afgelopen jaren gestegen, een combinatie van technologische vooruitgang met de traditionele voordelen van echte advertenties heeft de wereld van buitenreclame voor veel marketeers en adverteerders onvermijdelijk gemaakt.

Wat is buitenreclame?

Een kleine opfriscursus: buitenreclame, ook wel Out Of Home advertising (OOH) is een vorm van reclame die buiten het huis van een consument getoond. Traditioneel omvat dit alles, van billboards tot abri’s, vervoersreclame en alles daartussenin. Als je buitenshuis een advertentie ziet en je kijkt niet toevallig naar je telefoon, dan kijk je waarschijnlijk naar een soort OOH advertentie.

OOH valt op

We brengen allemaal tijd buitenshuis door en met de groei van digitale advertenties kan het soms moeilijk zijn om op te vallen. OOH lost dit op en maakt daarnaast gebruik van technologische ontwikkelingen die het een krachtige marketingtactiek te maken voor adverteerders en marketeers.

OOH advertenties zijn moeilijk te vermijden en kunnen een aanzienlijke impact hebben op consumenten vanwege hun grootte en contrast met de echte wereld.

Daarnaast heeft OOH een positief effect als aanvulling op digitale reclame. Uit een onderzoek blijkt dat consumenten meer meer geneigd zijn te interacteren met een digitale advertentie nadat ze eerst aan een OOH advertentie zijn blootgesteld.

Impactvolle buitenreclame

OOH campagnes kunnen niet worden genegeerd, vergeleken met TV, radio of online, die vaak kunnen worden uitgeschakeld, of de consument kan naar een ander kanaal gaan.

Adverteerders hebben hierdoor de kans visuele, impactvolle campagnes te ontwikkelen waarvan met een grote zekerheid te zeggen is dat deze de doelgroep zal bereiken en de boodschap zal overbrengen.

Ruimte voor creativiteit

OOH is dan ook het middel om je creativiteit op los te laten. Combineer dit met de noodzaak om een ​​duidelijke en blijvende boodschap te communiceren.

Locatiegedreven

OOH is zeer locatie gedreven, logisch, het wordt namelijk gezien op specifieke door de adverteerder geselecteerde locaties. Adverteerders dienen een weloverwogen keuze te maken wat betreft locaties die de meeste impact zullen hebben.

Data & technologische ontwikkelingen

Met de opkomst van Digital Out Of Home (DOOH) en andere technologische ontwikkelingen kunnen adverteerders nu veel meer doen met locatie dan voorheen beschikbaar was.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om in realtime inzicht te krijgen in de demografische gegevens van consumenten die zich in de buurt van een specifiek OOH advertentie display bevinden. Op basis van deze data kunnen adverteerders op elk moment dynamische advertenties leveren die het beste bij de consument passen.

In realtime kopen

Waar de inkoop van OOH vroeger nog een tijdrovend proces was kan een deel van de OOH advertentie voorraad nu in real time ingekocht worden. De tijd tussen aankoop en is slechts enkele minuten. Als adverteerder kun je hierdoor inspelen op het weer en andere externe gebeurtenissen.