Met social media heb jij de mogelijkheid om je merk te versterken, mits je het op de juiste manier inzet. Social media uitbesteden kan zorgen voor meer inzichten, sterkere analyses en verhoogde resultaten.
Consumenten brengen veel tijd door op social media kanalen, per leeftijdscategorie verschilt het favoriete social media platform maar feit blijft dat ook jouw doelgroep zich bevindt op Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok of een van de vele andere platforms.
De ervaring leert dat consumenten open staan voor boodschappen van merken wanneer zij gebruik maken van social media platformen. De juiste boodschap op het juiste moment leert dat de kans op succes, groot is. Het liefst zetten we onder de posts wat extra budget om meer bekendheid te genereren onder de juiste doelgroep. Zo versterken we niet alleen je merk onder je bestaande achterban maar verbreden we direct ook de doelgroep.
Met behulp van social media advertising of het boosten van social media posts kunnen we heel gericht targeten op basis van eerder vergaarde datapunten. Wanneer je je sociale media uitbesteedt aan One Media, heb je een betrouwbare partner die je door het complexe en het constant veranderende social media landschap kan leiden.
Table of Contents
De customer journey
Met social media zorg je ervoor dat jouw merk top of mind blijft bij zowel nieuwe als bestaande klanten en dat zij je op het moment dat ze klaar zijn voor een aankoop jouw merk in overweging nemen.
Bewustwording / awareness fase
Het onderhouden van social media kanalen behoort echt tot de eerste fase van de customer journey, de bewustwordingsfase. In principe verwachten we niet dat er aankopen gedaan worden naar aanleiding van een social media post. We werken vooral aan de naamsbekendheid van je bedrijf.
Oriëntatie fase
Vervolgens beweegt de potentiële klant zich naar de oriëntatiefase, weer kijkt hij / zij naar social media kanalen & blogs. Social media kanalen die goed onderhouden worden en waar regelmatig nieuwe content wordt geplaatst geeft een gevoel van vertrouwen.
Aankoop fase
Op het moment dat er een aankoop gedaan moet worden zijn we al halverwege met het overtuigen van de klant. Hij / zij is jouw merk al meerdere keren tegengekomen en heeft nu alleen nog een laatste zetje nodig om tot een aankoop over te gaan.
Je kunt ervoor kiezen om de diverse sociale media kanalen zelf te onderhouden, vaak zien we echter dat bedrijven vol enthousiasme beginnen en dat dit enthousiasme afneemt naarmate de tijd vordert. Binnen enkele weken is het enthousiasme helemaal weg en wordt er nog maar sporadisch iets gepost op de diverse kanalen. Zonde! Social media is zo krachtig in het opwarmen van potentiële klanten.
Herkenbaar? Het uitbesteden van social media kan een uitkomst bieden.