De toekomst van buiten reclame

de toekomst van buiten reclame

Buitenreclame is een van de oudste vormen van reclame; recente technologische veranderingen en een toename van het bewustzijn van de klant vereisen echter een herevaluatie van de buiten reclame advertentie strategieën.

Hoewel het waar is dat traditionele buitenreclame voor uitdagingen staat, zijn experts ook van mening dat Out Of Home (OOH) reclame een comeback maakt omdat consumenten de constante stroom van advertenties op hun smartphones zat worden.

De hedendaagse consument is een stuk slimmer en beter geïnformeerd dan enkele tientallen jaren geleden; het simpelweg herhalen van een bepaalde boodschap is niet meer voldoende om consumenten tot een aankoop over te laten gaan.

In dit artikel bespreken we enkele trends en ontwikkelingen die het buiten reclame landschap zullen veranderen.

Digitale buiten reclame

Ook de buitenreclame sector is geraakt door de digitale marketingtrend. Indien op de juiste manier geïmplementeerd, kan digitale technologie buiten reclame naar een hoger level brengen. Denk aan een hoge resolutie en heldere, kleurrijke beelden die de aandacht van de consumenten beter weten te trekken en vast te houden.

Digitale reclame en grote digitale billboards zullen de komende jaren waarschijnlijk groeien in aantal omdat reclameboodschappen veel gemakkelijker zijn te wijzigen.

Ook de mogelijkheid om meerdere reclame boodschappen op één scherm weer te kunnen geven zorgt ervoor dat de kosten gedrukt worden. In vergelijking met statische advertenties geven advertenties met meerdere afbeeldingen eigenaren meer controle over de uiteindelijke advertentie resultaten. Sommige advertenties presteren bijvoorbeeld beter in een statische vorm, terwijl andere mogelijk visuele effecten vereisen.

Storytelling via buiten reclame

Storytelling verbetert de retentie en helpt consumenten gebeurtenissen terug te roepen. Het is bijvoorbeeld moeilijk om een ​​nieuw merk handzeep te onthouden dat zich niet onderscheidt van zijn concurrenten; het introduceren van dezelfde handzeep in de vorm van een aansprekend verhaal zal waarschijnlijk tot meer succes leiden.

De zogenaamde storytelling trend is al ingezet, en zal waarschijnlijk de komende jaren door steeds meer merken worden omarmd. Voor buitenreclame zal dat er als volgt uitzien: meer advertenties die slechts een deel van het verhaal vertellen, waardoor het publiek uitkijkt naar de volgende advertentie in de verhaallijn.

Het is absoluut noodzakelijk dat merken veel aandacht besteden aan het genereren van creatieve ideeën voor storytelling. Dit zal de betrokkenheid bij de advertenties verbeteren.