TikTok is onverminderd populair, inmiddels is het zelfs aan van de grootste social media platforms in de wereld. TikTok is het gelukt om het platform te worden waar gebruikers zich op een creatieve manier weten te uiten door middel van korte video’s. Iets wat zij massaal doen.
Waar gebruikers zijn, zijn adverteerders. In dit artikel bespreken we de voordelen van adverteren op TikTok.
Table of Contents
Jonge gebruikers
TikTok heeft in tegenstelling tot andere social media platforms een groot aantal jonge gebruikers, de zogenaamde Gen Z’s. Een doelgroep is lastig te bereiken via andere kanalen, maar wel via TikTok.
Laat je creativiteit de vrije loop
TikTok is bij uitstek het social media platform waar je je creativiteit de vrije loop kan laten gaan. Content hoeft (en mag) niet langer eenvoudig en saai te zijn. Op TikTok kun je vermakelijke, eigenzinnige en komische content plaatsen zonder dat dit afbreuk doet aan je merk. Integendeel zelfs.
Lage productiekosten
Het produceren van content voor TikTok is relatief betaalbaar, het hoeft namelijk niet perfect. De meeste ‘viral’ video’s op TikTok zijn gewoon opgenomen met een smartphone. Met andere woorden, bijna elk bedrijf kan het zich veroorloven om content te maken voor TikTok. Organische content maar ook advertenties. Het budget wat je normaal gesproken gebruikt voor de productie zet je hier in voor media inkoop.
TikTok groeit snel
TikTok is de afgelopen jaren snel gegroeid en vooralsnog blijven de gebruikers aantallen toenemen. Bedrijven hebben de kans mee te groeien als ze zich richten op het creëren van een hoge mate van betrokkenheid, het gebruik van influencers, verschillende advertentiemogelijkheden en bovenal creatieve marketing.
Hoge mate van interactie
TikTok kent een hoge mate van interactie, TikTok challenges fungeren als een uitnodiging voor gebruikers om zelf video’s te plaatsen die mogelijk te maken hebben met jouw merk. Door gebruikers gegenereerde content verhoogt de geloofwaardigheid van merken en heeft vanzelfsprekend ook een positieve invloed om de naamsbekendheid.
Het aantal volgers is minder van belang
Op TikTok is het aantal volgers minder van belang, ook bedrijven met een minimum aantal volgers hebben de mogelijkheid virale content te creëren. Wees creatief en probeer het! Die niet waagt, die niet wint.