Online out-of-home advertenties

online out-of-home advertenties

Daar waar consumenten zijn is ruimte voor reclame, dat moet ook Ocean Outdoor gedacht hebben. Ocean Outdoor kennen we vooral van buitenreclame in de echte wereld. Inmiddels heeft Ocean de stap gezet naar online adverteren in de vorm van out-of-home advertenties in de virtuele wereld waaronder via games en de metaverse.

Samenwerking Ocean en Admix

Dit alles komt voort uit een samenwerking met reclamebureau Admix. Op deze manier hopen beide bedrijven een groter bereik te kunnen genereren en aanbieden aan klanten. Wat ons betreft een slimme zet. Dit biedt namelijk mogelijkheden om een andere doelgroep te bereiken dan via de virtuele wereld. Deze doelgroep beperkt zich nu nog enigszins tot gamers maar naar verwachting in de toekomst niet meer. Kijk alleen maar naar de onlangs door Facebook gelanceerde metaverse.

Ook bereik je een jonger publiek dat voor merken moeilijk te bereiken is.

Voorstanders van het partnerschap gaven aan met name kansen te zien in het combineren van de fysieke en virtuele werelden. Op deze manier kunnen klanten tegelijkertijd dezelfde uiting online en offline plaatsen.

Hoe ziet het er in de praktijk uit?

Leuk zo’n samenwerking, maar hoe ziet het er in de praktijk uit? Ocean’s eerste uitstapje naar de metaverse zal digitale replica’s bevatten van drie op maat gemaakte DOOH-locaties die qua ontwerp en schaal vergelijkbaar zijn met enkele premium locaties in het Verenigd Koninkrijk. Hieronder valt een locatie met drie schermen langs de weg, een curve scherm en de zogenaamde ‘The Loop’.

Voor Ocean Outdoor opent de stap naar de virtuele wereld een nieuw en potentieel lucratief advertentiekanaal voor de DOOH-markt.

Manieren om DOOH in virtuele wereld in te zetten

Er zijn diverse manieren waarop Ocean Outdoor klanten DOOH ruimte in de virtuele wereld kunnen kopen. Ze kunnen op bepaalde sites en binnen bepaalde games zelfstandige Ocean Outdoor-inventaris kopen. Ocean verkoopt de pakketten uit de echte wereld en de virtuele wereld. Denk hierbij aan een scherm op buitenlocatie A, buitenlocatie B en virtuele locatie C.

De klanten van Ocean Outdoor kunnen adverteren op digitale billboards in video games en de metaverse nadat het outdoorbedrijf een samenwerking heeft gesloten met in-play reclamebureau Admix.

Door deze stap kunnen merken tegelijkertijd digitale out-of-home-plaatsingen kopen, zowel in de fysieke als in de virtuele wereld, waardoor merken een groter bereik krijgen voor miljoenen gamers. Het ene moment loop je op straat en zie je een billboard van Nike, vervolgens zie je dezelfde billboard tijdens het gamen. En we weten allemaal, het zit ‘m in de kracht van herhaling.