Display advertising

  • Gerichte targeting
  • Remarketing mogelijkheden
  • Kostenefficiënt
display advertising
display advertising betekenis

Display advertising inzetten?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Display advertising betekenis

Display advertising is een vorm van betaalde advertenties met in de meeste gevallen een klikbare afbeelding met een aansprekende tekst en call-to-action.

Wat is display advertising?

Met display advertising worden op relevante websites van derden advertenties geplaatst in de vorm van banner-, beeld- en tekstadvertenties. Display advertenties is de overkoepelende naam voor bijna elke advertentie die op een website wordt geplaatst. Display advertising kunnen we onderverdelen in drie categorieën:

Plaatsing op specifieke websites

Bij dit type display advertenties kiest de adverteerder de website waarop hij zijn display advertenties wil weergeven.

Contextual targeting

Bij dit type display advertenties plaatsen netwerken advertenties op relevante websites, relevantie wordt bepaald op basis van de inhoud van de website en de inhoud van de advertentie.

Remarketing

Display advertising voor remarketing wordt ingezet om gebruikers die op je website zijn geweest zonder te converteren te bereiken en over te halen om terug te keren en de doelconversie alsnog te voltooien.

Display advertising kosten

Van oorsprong worden display advertenties ingekocht op basis van CPM (kosten per 1.000 vertoningen) of op basis van CPC (kosten per klik). Tegenwoordig gebeurt het echter steeds vaker op basis van CPL (kosten per lead) of CPA (kosten per verkoop).

De kosten zijn afhankelijk van het netwerk waar via je adverteert, de branche waarin je je bevindt. Hoe meer concurrentie, hoe hoger de kosten.

Display advertising Google

Door middel van display advertising via het Google Display Network zijn adverteerders in staat verschillende targeting criteria te gebruiken. Dergelijke Google advertenties worden automatisch en in realtime op websites geplaatst, ze gebruiken programmatic advertentie algoritmen om te bepalen welke advertentie relevant is voor welke gebruiker.

Dit wordt gedaan op basis van zoekgeschiedenis, bezochte sites, interesses, etcetera. Google advertenties worden voor elke gebruiker gepersonaliseerd, dit staat los van de site die ze op dat moment bekijken.

Het is ook mogelijk om contextual display advertenties te plaatsen, dit houdt in dat de geadverteerde producten of diensten overeenkomt met de inhoud van de site of app waarop ze worden geplaatst.

Display advertising inzetten?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Bel 020 210 1770 of mail naar info@onemedia.nl