Wat is de doelgroep van Qmusic?

doelgroep qmusic

Qmusic doet het zeer goed, zowel in de doelgroep als in de overall luistercijfers. Zo is Qmusic op het moment van schrijven in 10+ (iedere luisteraar van 10 jaar en ouder) even groot als NPO Radio 2, met een marktaandeel van bijna 12%. Echter, omdat Qmusic het grootste weekbereik noteert, kan de zender zichzelf marktleider noemen.

Direct adverteren? Check onze pagina: Qmusic Adverteren.

Doelgroep Qmusic

De doelgroep van Qmusic zijn mensen in de leeftijd van 20-49 jaar. In haar doelgroep doet de zender het ook enorm goed, aangezien Qmusic zelfs 25% groter is dan de nummer 2. Ook overall doet men het goed: Qmusic heeft een bereik van bijna 3 miljoen luisteraars per week in de doelgroep 10+, en deze luisteraars zijn gemiddeld zo’n 3 uur per dag op de zender ingeschakeld.

Qmusic adverteerders

Een radiostation zoals Qmusic kan grote massa’s consumenten bereiken en deze dominantie is uiteraard zeer interessant voor adverteerders. Zo luistert een gemiddeld persoon ongeveer 190 minuten per dag audio, waarvan radio zorgt voor het hoogste dagbereik in Nederland. Ook staat een radiozender zoals Q-music bekend om haar hoge call-to-action, ofwel: de zender kan consumenten inspireren of verleiden tot aankopen

Qmusic korting

Qmusic heeft verschilende interessante pakketten voor radio-adverteerders. Zo geldt op basis van de hoogte en volume van het bestedingsaandeel een interessante korting. Wel is deze korting alleen van toepassing op zendtijd die nog moet worden uitgezonden, en geldt logischerwijs niet met terugwerkende op reeds uitgezonden reclamezendtijd.

Q music radioreclame

Zoals je ziet heeft Q music ‘de wind mee’ in de belangrijkste doelgroepen, en deze positiviteit straalt ook af op adverteerders. De zender staat bij adverteerders en mediabureaus bekend als een station die meedenkt, en exploitanten ondersteund bij het realiseren van effectieve radioreclame. Geïnteresseerd in adverteren op Qmusic? One Media heeft meerdere goede campagne ideeën en helpt je ook graag bij het opstellen van een betaalbaar mediaplan.