Bing en Google zijn in Europa de bekendste zoekmachines. Maar Ecosia timmert als groene zoekmachine aan de weg. Groen? Klopt! Want de winst van Ecosia gaat niet naar aandeelhouders, maar naar de natuur. Men gebruikt het geld om overal ter wereld nieuwe bomen te planten. Door out of home reclame in te zetten wil het bedrijf werken aan meer bewustwording bij consumenten.
Meer weten over out-of-home? Lees dan onze pagina out of home betekenis met meer voorbeelden en tarieven.
Table of Contents
Inspiratie voor de out-of-home campagne
De inspiratie voor Ecosia’s out of home campagne vloeit voort uit een bekroonde merkvideo ‘Weird Search Requests’. Deze video is gemaakt door studenten van een Duitse filmacademie en in de video worden vreemde zoekopdrachten via de zoekmachine omgezet in een situatie waarbij een boom opduikt exact op de plek waar de zoekopdracht werd gedaan. Denk aan zoektermen als stadsbus of collegezaal, en de film eindigt met de woorden: ‘Hoe raar jouw zoekverzoek ook is, wij planten de bomen toch.’
Digitale buitenreclame met lokale twists
JCDecaux is door Ecosia gekozen als out of home partner, en toont via digitale buitenreclame de uitingen met ongebruikelijke zoekopdrachten, die ook uitgevoerd zijn in de steden waar de objecten staan. Het verhaal is dus mooi ‘rond’. De out of home campagne maakt deel uit van het Nurture-programma van buitenreclame bedrijf JCDecaux. Dit is een afdeling die samenwerkt met duurzame start-ups in heel Europa om hen te helpen de bekendheid van hun merk te vergroten.
Buitenreclame in Rotterdam en Amsterdam
Ecoia laat weten dat het de eerste grote OOH campagne voor hen is. Met de steun van JCDecaux steun denkt men miljoenen nieuwe Ecosia gebruikers te kunnen bereiken om vervolgens over de wereld miljoenen meer bomen te planten. De outdoor campagne heeft de naam ‘Weird Searches’ gekregen, en wordt uitgerold over meer dan 3.700 objecten in 12 steden in Europa. Ook in Nederland is buitenreclame van Ecosia te zien, met buitenreclame in Rotterdam en Amsterdam.
https://www.youtube.com/watch?v=Weg1jTIRBNw
Out of home voor jouw bedrijf?
Via out of home reclame creëer je e mogelijkheid om indruk te maken bij een interessante stedelijke doelgroep, doordat je op zeer interessante locaties in Nederland zichtbaar bent en je de locaties zeer nauwkeurig kunt bepalen. Door ook voldoende aandacht te geven aan je creatie en een aansluitende social media campagne te lanceren, maak je marketingtechnisch de cirkel rond voor maximaal resultaat. Benieuwd wat buitenreclame voor jouw bedrijf kan betekenen? De adviseurs van One Media helpen je graag op weg met alle tailor-made concepten en interessante tarieven.