Merken die ooit in het huidige digitale tijdperk aan out-of-home of buitenreclame (A0 displays, abri’s, reclamemasten etcetera) dachten als een uitstervende vorm van reclame, nemen dit nu terug.
Het is niet voor niets dat een groot deel van de buitenreclame ‘voorraad’ in Nederland voor het laatste kwartaal van dit jaar al uitverkocht is. Adverteerders zetten deze zeer effectieve vorm van productpromotie en merkbekendheid volop in.
Ben jij benieuwd wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf om buitenreclame in te zetten? Laat dan je gegevens achter, wij vertellen je graag meer.
Table of Contents
Voor ieder bedrijf
Praktisch elk bedrijf, van klein tot groot kan de vruchten plukken van het uitvoeren van een buitenreclamecampagne. Buitenreclame kan helpen bij het opbouwen van je merk en het promoten van producten en diensten op manieren die digitale reclame niet kunnen.
Naarmate de markt meer en meer verzadigd raakt met wat consumenten beschouwen als “ongewenste” digitale advertenties, kan het op meerdere manieren voordelig zijn om ervoor te kiezen om je merk (ook) buitenshuis te promoten.
Hieronder een drietal voordelen van buitenreclame:
Buitenreclame wordt geaccepteerd door consumenten
Zoals eerder vermeld, wordt de markt steeds meer overspoeld met digitale reclame inspanningen. Zoals met alles, wanneer we de markt verzadigen met een product of idee, wordt de consument er ongevoelig voor.
Dit kan verschillende gevolgen hebben: een consument negeert de advertentie of merkt de advertentie op en ervaart deze als hinderlijk. Uiteraard kan een consument een online advertentie ook als positief en relevant ervaren, echter blijkt uit onderzoek dat consumenten positiever reageren op buitenreclame dan op online advertenties.
Of dit nu komt door de stortvloed aan digitale advertenties waaraan we worden blootgesteld of omdat online advertenties soms opdringerig kunnen aanvoelen, buitenreclame wordt door de consument als acceptabel beschouwd en in veel gevallen als een verbetering van de buiten ervaring van een consument.
Wanneer een consument vanuit zijn auto naar een reclamebord kijkt, is de kans groter dat hij de advertentie opmerkt, leest en er positief op reageert. Als de reclamemast, abri, of mupi ook nog eens esthetisch aantrekkelijk is, voegt dit extra waarde toe.
Buitenreclame helpt een merk te bouwen
Buitenreclame valt op en kan daarmee helpen een solide merkbekendheid op te bouwen.
Consumenten hebben heel weinig controle over het wel / niet bekijken van advertenties waaraan ze buiten hun huis worden blootgesteld.
Buitenreclame in alle soorten en maten
Een veel voorkomende misvatting over buitenreclame kan zijn dat deze niet kan worden aangepast aan de doelgroep van een merk of dat deze niet voldoende in staat is om specifieke groepen consumenten te bereiken. Dit is absoluut niet het geval, buitenreclame is juist zeer goed in staat om bepaalde doelgroepen te bereiken, bijvoorbeeld door slim gebruik te maken van locatie plaatsing.