Tijdens de pandemie schoot de schermtijd omhoog, voor merken een goede reden om extra aandacht te besteden aan online kanalen. Het maakt niet uit wat je exacte doelstelling is, dat kan zijn alleen op Instagram adverteren of organisch groeien. Een Instagram feed om door een ringetje te halen helpt je bij het behalen van deze doelstelling.
Om deze reden delen wij een aantal creatieve trends met bijbehorende tips en trucs om je Instagram feed naar een hoger niveau te tillen.
Table of Contents
Voeg bewegende beelden toe
Instagram is allang geen ‘image only’ platform meer, inmiddels zien we dat juist de content met bewegend beeld goed presteert. Video’s trekken de aandacht, leiden tot een hogere betrokkenheid en maken je feed wat speelser.
Zoals met alles is er een leercurve, ook wanneer je korte video content gaat plaatsen op Instagram. Laat je hierdoor niet afschrikken, nu is het tijd om hiermee te experimenteren. Alleen door de adaptatie van nieuwe features blijf je waarde bieden aan je publiek. Niet alleen zullen mensen meer tijd aan je bericht besteden, maar je bericht zal het algoritme een boost geven omdat Instagram graag zijn nieuwe functies promoot.
Wees authentiek
Hoewel commerciële fotografie nog steeds belangrijk is, is het nu net zo belangrijk om de feed van je merk in balans te houden met inhoud die er echt uitziet. Niet hard proberen, niet perfect, maar op een manier die er natuurlijk uitziet. De bewerking zonder filter speelt in op de door gebruikers gegenereerde inhoud die authenticiteit pusht en een community-geïnspireerde feed vormt.
Wees consistent
Door op een consistente basis te posten, wek je de verwachting dat je volgers uitkijken naar je volgende post. Grotere merken zullen meerdere keren per dag posten, terwijl kleine bedrijven slechts een paar keer per week kunnen posten. Waar je je ook aan verbindt, zorg er voor dat het een consistent schema is om verwachtingen te scheppen bij je publiek. Dit is niets nieuws, ook TV series, podcasts, nieuwsbrieven passen deze tactiek toe.
Consistentie gaat niet alleen over timing, naast timing is consistentie in de kwaliteit van je content belangrijk. Er is tegenwoordig veel meer ruis op Instagram feeds en je moet opvallen. Zorg ervoor dat de kwaliteit van je content goed is, met slechte foto’s of overduidelijk stockfoto’s ga je de de strijd niet winnen.