Er bestaat nog altijd discussie over influencer marketing

discussie influencer marketing

Er bestaat nog altijd discussie over influencer marketing – zowel positief als negatief. Veel van de discussies over influencer marketing zijn grotendeels ongeïnformeerd en komen van mensen die geen praktische ervaring hebben met het inzetten van influencers. En ook voor dit medium geldt, kennis is key. De influencer marketing specialisten van One Media, influencer agency Nederland leggen je een en ander in dit artikel uit. Zo ben jij beter in staat om een goed geïnformeerde beslissing te maken over het wel vs. niet inzetten van influencers om je merk te laten groeien.

Testen en optimaliseren

Om succesvol te zijn, testen en optimaliseren influencers hun content dagelijks op een live publiek. Bij Instagram Stories duurt hun feedbackloop 24 uur, terwijl je bij andere type campagnes werken, al dan niet maanden nodig hebt voor je kunt evalueren. Dit is een groot voordeel, sommige merken kiezen ervoor eerst influencer marketing in te zetten en vervolgens de succesvolle content te vertalen naar andere kanalen.

Influencers worden gezien als vriend

Volgers nemen influencers en aanbevelingen van influencers serieus. Influencers voelen als vrienden, aanbevelingen van vrienden zijn ook veel meer waard dan aanbevelingen van een merk zelf.

Het bereik is enorm

Bewustwording van je merk of bedrijf is vaak een belangrijk doel binnen elk marketingprogramma. Hoe weten consumenten anders van je product of service? Met influencer marketing zijn er duizelingwekkende aantallen wat betreft bereik te behalen.

Hoge ROI

De Return On Investment (ROI) van influencer marketing is een van de hoogste. Als je de juiste influencer kiest, de influencer vrijheid geeft in content creatie en een duidelijke call-to-action communiceert dan ben je al halverwege een succesvolle influencer marketing campagne.

Influencer marketingstrategie is zeldzaam

De meeste merken voeren hun influencer programma's uit zonder de data en statistieken achteraf echt goed te analyseren. Veel partnerschappen zijn te transactioneel waardoor je geen gebruik maakt van de kracht van influencer marketing. De kracht is namelijk dat influencer marketing meer gezien wordt als advies van vrienden dan keiharde marketing.

En nu?

Als je op zoek bent naar begeleiding bij de ontwikkeling of optimalisatie van je influencer marketing strategie of je overweegt te starten met je influencer marketing campagne. Neem dan eens gratis en vrijblijvend contact met ons op.