Het bekende out-of-home bedrijf Exterion Media neemt honderden digitale beeldschermen in supermarkten over van Centercom. In totaal worden ruim vijfhonderd digitale OOH schermen bij Albert Heijn, Jumbo, Plus/Coop en Spar aan het reclamenetwerk van Exterion Media toegevoegd.
Table of Contents
3.000 out-of-home schermen
Dankzij deze toevoeging bevat het gehele digitale netwerk voor out-of-home reclame zo’n 3.000 schermen waarmee Exterion meer dan 100 miljoen vertoningen op drukbezochte plaatsen kan realiseren. Exterion Media had zelf ook al 300 schermen in Nederlandse supermarkten hangen.
Adverteerders die zich richten op boodschappers
Met deze overname waarover geen overnamebedrag is bekendgemaakt, zet Exterion zich nog sterker neer als een buitenreclame bedrijf voor adverteerders die zich richten op de dagelijkse en wekelijkse boodschappen. Advertenties kunnen worden vertoont voor de supermarkten zelf maar uiteraard ook voor andere adverteerders. In het verleden hanteerde Centercom een fifty-fifty verdeling.
Nederlandse out of home markt
De Nederlandse out of home markt lijkt op het eerste oog vrij stabiel. Er is een beperkt aantal exploitanten dat werkt met lange contracten om op locaties of in gemeenten te mogen adverteren. De tijd dat exploitanten zich vooral richten op zoveel mogelijk locaties is echter al en tijdje voorbij; spelers willen juist zoveel mogelijk relevante locaties, waarvan deze overname een goed voorbeeld is.
Digitale schermen voor kwalitatief bereik
Digitale schermen zijn een goed instrument voor buitenreclame bedrijven om meer kwalitatief bereik te realiseren. Zo wachten mensen op perrons bijvoorbeeld gemiddeld zes minuten, wat uiteraard erg goed is voor de kijkcijfers van digitale reclameborden.
Impact out-of-home reclame
Tegelijkertijd wordt er door bedrijven als Exterion gewerkt aan technologie die nauwkeuriger moet vertellen welke impact out-of-home reclame heeft. Zo kan Exterion bijvoorbeeld campagnes vooraf analyseren op basis van de creatie, de mediadruk en het merk.