Waarom juist mediabureaus je verder helpen

full service media bureaus

One Media is in rap tempo uitgegroeid tot een ‘full service’ mediabureau. En als wij zeggen full service, dan bedoelen we ook écht full service. Door alle media-gerelateerde services aan te bieden en dus niet alleen media-inkoop, wat nog niet zo heel lang geleden één van de weinige kerntaken was van media bureaus, naast media-advies uitbrengen.

Media-inkoop zelf doen of niet?

Zeker, een groeiend aantal merken is bezig hun mediamanagement en media-inkoop zelf te doen, en zelf te schakelen met media-exploitanten. Tussenschakeltje eruit, geld verdiend! Of toch niet?

In de mediawereld wordt nog ontzettend veel onderhandeld, zeker nu tijdens corona, waardoor een mediabureau juist geld voor je klanten kunt verdienen. Net zoals een goed geïnformeerde makelaar nu eenmaal beter huizen in- en verkoopt dan een gemiddelde huizenbezitter.

Goed mediapersoneel is erg schaars

Medewerkers met veel gespecialiseerde media-kennis zijn ook erg schaars. De meeste mediabureaus hebben fulltime headhunters in huis om hun gekwalificeerde personeelsbestand op peil te kunnen houden.

Knullig filmpje, maar wel een goed algemeen media advies. 

Wil je echt meedoen met deze race? Dan zul je echt een serieuze afdeling moeten bouwen. Want je kunt niet alle kennis bij één medewerker neerleggen die misschien volgend jaar weer zijn biezen pakt.

Gezamenlijk profiteren van insights

Voor een sterk groeiende groep merken in het middensegment zijn wij er. Je bespaart op een duur in-house mediateam, maar profiteert wel van de kennis die wij als bureau opbouwen. Want inzichten die we opdoen voor klanten in andere branches kan ook waardevol zijn voor jouw branche, omdat bijvoorbeeld de doelgroep of mediakanalen overeenkomen met jouw mediaplan.

Wij zullen als mediabureaus dus moeten blijven investeren in goede mediamensen en zorgen dat we ze behouden. Want human capital en talent is essentieel, zeker in deze bijzondere tijd. Met goede creatieve of slimme marketeers die de business van de klant volledig begrijpen. En daarbij op basis van de media insights echt goed advies geven.

Niet meer van mediapitch naar mediapitch

Daarom investeren wij in de lange termijn van ons mediabureau en leven we niet van mediapitch naar mediapitch, waar we toch al niet aan meededen. Want wat is er mis met goede mond tot mond reclame? Een goede service verkoopt zichzelf, dit geldt minstens zo zeer voor media en reclamebureaus. We omarmen de wetenschap in combinatie met het verzamelen van de juiste (creatieve) inzichten uit alle beschikbare data. En dat maakt ons werk zo leuk en divers.