Ieder jaar zijn er rond de kerstperiode weer een aantal TV commercials die eruit springen. Dit jaar doet de commercial van Aldi het goed. Zo goed, dat er op Google massaal wordt gezocht naar: Aldi reclame TV kerst. Het is natuurlijk de droom van iedere adverteerder dat mensen na het zien van je televisie reclame gaan Googelen om deze nogmaals te bekijken. Dan heb je iets goed gedaan, dat is een ding wat zeker is.
Overigens zijn media experts het niet met elkaar eens wat betreft de TV commercial van de Aldi. Een deel van de experts vindt dat Aldi de plank volledig misslaat met de commercial, een ander deel vindt juist dat Aldi precies de juiste snaar weet te raken.
Table of Contents
Kerst commercial Aldi
In de commercial zie je een winkelwagentje dat zijn eigen leven leidt. Op een bepaalde manier ga je het winkelwagentje schattig vinden, door de manier waarop het beweegt en interacteert met een klant van Aldi. Toch knap hoe Aldi dat heeft weten neer te zetten.
Feestelijke dagen voor ieder budget
Aldi is nog altijd een van de prijsvechters onder de supermarkten. Het thema van de commercial is dan ook: ‘Geweldige feestdagen hoeven niet duur te zijn.’
Uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel een kerstdiner heeft gekost, Aldi probeert ons te laten zien dat kwalitatief eten niet per se duur hoeft te zijn. Op deze manier is een heerlijke kerstmaaltijd toegankelijk voor ons allemaal.
Supermarkten zetten groots in
Supermarkten zetten traditiegetrouw in de decembermaand groots in op TV. Natuurlijk zijn supermarkten een van de weinigen die niet hebben geleden onder de pandemie maar hun omzet tot recordhoogtes zagen stijgen. Over productie- en advertentiebudget werd dit jaar hoogstwaarschijnlijk niet moeilijk gedaan.
Reclame Albert Heijn kerst
Waar Aldi kiest voor de relatie tussen klant en winkelwagentje zet Albert Heijn in op een liefdesverhaal van twee hamsters.
https://www.youtube.com/watch?v=ftbdEhLyuRk
Reclame Dirk kerst
Net als Aldi is het thema van Dirk besparen, letten op de kleintjes. Er zijn twee families te zien die beide kerstinkopen hebben gedaan, de familie die dit bij de Dirk heeft gedaan houdt (vanzelfsprekend) geld over.
Verder probeert Jumbo de klant naar de winkel te lokken met een kerstcommercial waarin Frank Lammers de hoofdrol speelt, Lidl speelt in op kinderen en Plus legt de focus op het buurtbord in de supermarkt.