Overweeg jij te beginnen met Facebook advertenties of heb je moeite met het realiseren van een positieve ROI? Dan is dit artikel voor jou. In dit artikel bespreken we een aantal trends die je kunt toepassen om meer succes te behalen met Facebook advertenties.
Table of Contents
Geef prioriteit aan korte video’s
Net als ieder ander social media platform geeft Facebook prioriteit aan korte video’s. Dit geldt voor zowel organische als betaalde content. De reden dat Facebook hier prioriteit aan geeft is simpel: gebruikers zijn meer geneigd om dit type video te bekijken.
Als adverteerder is het makkelijker om de aandacht te trekken en vast te houden met een videoadvertentie vs. statische beelden, ook liggen de kosten per klik in de regel lager bij videoadvertenties vs. statische advertenties.
Een (laagdrempelige) manier om korte video’s in te zetten is door het gebruik van Stories en Reels. Dit kan zowel organisch als betaald.
Native advertenties
Gebruikers geven de voorkeur aan advertenties die niet als een advertentie aanvoelen. Hoe meer content lijkt op content van hun favoriete creators / influencers hoe beter, mits het niet misleidend wordt.
Wordt vertrouwd met de voorkeur wat betreft esthetiek en schrijfstijl van je potentiële klant. Kijk naar mogelijkheden hoe je product en merk binnen deze esthetiek passen.
Gebruik emoji’s
Emoji’s zijn allang niet meer kinderachtig. Sterker nog, emoji’s zijn een effectieve manier om op te vallen of om extra nadruk te leggen op een bepaalde tekst. Gebruik emoji’s dan ook gerust in je advertentieteksten. We raden aan om te A/B-testen, de ene versie zonder emoji’s en de andere met emoji’s. Of test verschillende emoji’s tegenover elkaar. Zo maak je een weloverwogen keuze.
Tip: Bepaalde emoji’s betekenen niet wat je denkt dat ze betekenen, controleer van te voren hoe de emoji die je wilt gebruiken door internet wordt gebruikt.
Weet jij de aandacht te trekken?
Onze aandachtsspanne is korter dan ooit tevoren maar voor interessante en relevante content maken we graag de tijd. Zorg er dus voor dat je de aandacht weet te pakken en deel je hoofdboodschap in de eerste paar seconden. Geef de kijker zelf de optie om meer content tot zich te nemen, bijvoorbeeld door middel van een lange (opvolg) video, een blogpost of email flow.
Succes! En mocht je hulp nodig hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen via info@onemedia.nl