Het Amsterdamse PR bureau Glasnost mogen we van harte feliciteren: zij zijn als winnaar geëindigd van Hema’s PR pitch. Het creatieve bureau gaat zich ondermeer focussen op alle PR vraagstukken binnen Hema op het snijvlak van diversiteit, duurzaamheid en design.
Een tijdje terug heeft Hema deze onderwerpen tot haar belangrijke pijlers benoemd, en daar tevens concrete doelen aan gekoppeld. Zo koopt men heden ten dage al het katoen duurzaam in. Ook met betrekking tot plastic heeft men sterke ambities om het gebruik ervan fors terug te dringen. Zo moet er in 2025 zo’n 25% minder plastic in consumentenverpakkingen worden gebruikt.
Table of Contents
Alle PR zaken in Nederland
Hema wil met verhalen die het verschil maken de inspanningen op dit gebied een podium geven, zegt de PR afdeling van Hema. PR agency Glasnost heeft het bedrijf overtuigd op strategie en creativiteit, en niet onbelangrijk: de fit met het bestaande team. Ze hebben er dus meer dan genoeg vertrouwen in. De Amsterdamse PR agency wordt ingezet voor alle PR zaken in Nederland.
Hema is overigens tegenwoordig in veel meer landen dan Nederland actief. Denk aan Europa, de Verenigde Arabische Emiraten en in Noord-Amerika zette het afgelopen week een online webwinkel online gericht op de Mexicaanse markt. Hema trekt wekelijks zo’n zes miljoen bezoekers
Waarom bedrijven investeren in PR
PR is al jaar en dag een begrip is. Waarom dat is? PR is echt de oer-vorm van marketing. Het is namelijk ‘gekregen’ marketing, in de sterkst denkbare vorm – mits goed uitgevoerd, natuurlijk. Want uiteindelijk is er niets beters dan een positief verhaal van een journalist over jouw product of dienst in een betrouwbaar nieuwsmedium. Dit is waarom bedrijven dan ook graag in PR investeren.