Het FD in cijfers & mogelijkheden voor adverteerders

Met enige regelmaat kloppen adverteerders bij ons aan met onderstaande vragen over adverteren bij het Financieele Dagblad (FD). In dit artikel vertellen we je alles over de cijfers en statistieken van het FD en de mogelijkheden voor FD adverteren.

Voor meer informatie kun je ons altijd bellen op: 020 210 1770 of stuur een mail naar info@onemedia.nl

Hoeveel abonnees heeft het FD?

Het FD is – zoals de naam al doet vermoeden – vooral gericht op financieel-economisch nieuws.
Het FD wordt gewaardeerd om zijn diepgaande analyses, betrouwbare berichtgeving en focus op economische ontwikkelingen. Wij durven dan ook te zeggen dat het FD een van de meest gerespecteerde dagbladen van Nederland is.

Dit uit zich in 121.000 betalende abonnees, 7% meer ten opzichte van vorig jaar. Het aantal betalende abonnees is een combinatie van print en digitaal of een combinatie hiervan. De diverse opties maakt dat het FD inmiddels voor een breed publiek toegankelijk is. De krant investeert ook in innovatieve digitale platforms om abonnees een optimale leeservaring te bieden.

Wat is het bereik van het FD?

Het bereik van het FD is maandag tot en met zaterdag 229.000. Naast dit bereik behaalt de website van het FD nog eens 26 miljoen paginaweergaven.

Onder de bereikte doelgroep bevinden zich vooral professionals, ondernemers en besluitvormers in het bedrijfsleven.

Adverteren bij het FD

Adverteren bij het FD kan interessant zijn voor bedrijven en organisaties die een vergelijkbare doelgroep hebben als de FD lezers. Het FD biedt diverse mogelijkheden om te adverteren:

Print adverteren
Digitaal adverteren op FD.nl
FD brandstory
FD plusproposities

Print adverteren in het FD

Met printadvertenties creëer jij zichtbaarheid tussen content van het FD die relevant is voor jouw doelgroep en dat maakt impact. De betrouwbaarheid van het FD straalt hiermee af op jouw merk. Dat niet alleen, het versterkt je merk, ook is de kans groot dat een uiting je doelgroep aanzet tot actie.

Digitaal adverteren op FD.nl

Meer en meer lezers weten FD.nl te vinden, de afgelopen jaren is het aantal bezoekers op FD.nl explosief gegroeid en daar kan jij als adverteerder van profiteren. FD.nl staat bekend om zijn hoofdwaardige bezoekers die bediend worden via kwalitatieve high performance advertenties. Ook biedt het FD verschillende mogelijkheden om te targetten op een specifieke doelgroep, dit kan middels sector doelgroepen, contextuele targeting en first-party data oplossingen.

FD brandstory

Wil jij net iets meer dan print advertenties en/of digitaal adverteren? Dan is een FD brand story, geschreven door journalisten en onafhankelijke experts wellicht iets voor jouw bedrijf. Het is de ultieme manier om mee te liften op de merkwaarde van het FD.

Extra prettig: FD brand stories zijn voor iedereen vrij toegankelijk, ook voor niet-abonnees!

FD plusproposities

Last but not least, voor de adverteerder die extra impact wil maken is de FD pluspropositie het overwegen waard. Met de FD pluspropositie voeg je een eigen tijdschrift of bijlage toe aan het FD. Zo weet je zeker dat geen lezer je over het hoofd ziet.