December is de maand waarin traditionele veel buitenreclame exploitanten zijn uitverkocht. Denk aan grote events als Black Friday, Sinterklaas en natuurlijk de Kerstdagen. Ook worden veel andere uitverkoop-acties in deze periode gestart. Hoe zorg je er dan voor dat je tegen redelijke buiten reclame tarieven toch goed zichtbaar bent? Het antwoord ligt verscholen in digitale buitenreclame en een slimmere inkoop ervan.
Table of Contents
Wat is digitale buitenreclame?
Digitale buitenreclame wint tegenwoordig flink aan populariteit. Waar vroeger nog veel posters in mupi’s werden opgehangen, worden tegenwoordig veel out-of-home locaties voorzien van digitale schermen. Denk aan populaire buitenreclame plaatsen als bushokjes, winkels en zelfs megagrote billboards langs de snelweg.
Digitaal buitenreclame inkopen
Wanneer we buitenreclame gaan inzetten gaan we niet meer traditioneel de accountmanagers afbellen voor de beste deal, maar kijken onze mediaplanners in programmatic dashboards waar zij voor jou digitaal de beste last-minute deal kunnen scoren.
Relevanter lokaal bereik
Doordat je via programmatic inkoop veel gerichter kan inkopen, wordt de kwaliteit van je bereik beter en het bedrag wat je betaalt gemiddeld lager. Zo kun je als makelaar bijvoorbeeld schermen inzetten in buurten waar vooral koopwoningen staan, of als luxe merk vooral adverteren in buurten met een bovengemiddeld hoog inkopen. De minder relevante schermen kopen we simpelweg niet in, en betalen we dus ook niet voor.
Adverteren in specifiek tijdslot
Daarnaast is het voor veel adverteerders slimmer om bijvoorbeeld op drukke verkeersmomenten te adverteren zoals vooral in de ochtend en namiddag. Een partij fastfood restaurant doet er bijvoorbeeld verstandig aan om alleen te adverteren tussen 15.00 en 20.00 uur. Ook kan men ervoor kiezen juist extra digitale billboards in te zetten in de nabije omgeving van haar restaurants.
Buitenreclame en radioreclame
Kortom, met digitale buitenreclame kun je heel last minute betaalbaar bereik creëren in de zeer druk bezette decembermaand. Daarnaast hebben wij meerdere succesvolle cases waarbij buitenreclame en radioreclame tegelijkertijd werd ingezet. Want ook radioreclame is relatief snel in te zetten (binnen enkele werkdagen) voor een betaalbare prijs. Benieuwd hoe wij dit doen? We vertellen je er graag meer over in een (telefonisch) gesprek.