Hoe lever jij waarde aan de volgende generatie shoppers?

millennials en gen z consumenten

Millennials en Gen Z zijn niet de makkelijkste consumenten. Ze staan bekend als sceptisch en kritisch, zeker tegenover reclame uitingen. Of dat nu gaat om e-mail marketing, TikTok advertenties, TV commercials of radioreclame.

De koopkracht van Millennials en Gen Z staat op het punt om snel toe te nemen. Als bedrijf is het tijd om er alles aan te doen om waarde te leveren voor de volgende generatie(s) shoppers.

Jongere generaties vereisen een andere aanpak

Om de vertrouwenskloof te overbruggen, moeten merken proactief zijn in het ontmoeten van millennials op hun terrein. Millennials worden vaak grappend de ‘Me generation’ genoemd, en hoewel grappend, in elke grap zit een kern van waarheid. De implicaties van deze uitspraak zijn voor merken dan ook zeer relevant.

Gepersonaliseerde inhoud

Een e-mail die waarin je bij je naam wordt aangesproken werd misschien ooit beschouwd als een ‘gepersonaliseerd’, maar de lat is inmiddels aanzienlijk hoger gelegd.

Het merendeel van de consumenten verwacht een gepersonaliseerde ervaring met de merken waarmee ze communiceren. Die personalisatie begint online, consumenten raken gefrustreerd wanneer de inhoud van een website niet relevant is of niet aansluit op hun interesses.

Dit creëert een uitdaging voor merken merken, namelijk de noodzaak om behoeften van consumenten proactief te identificeren en tegemoet te komen voordat ze zelfs maar hoeven te vragen. Wat je ervoor terugkrijgt als merk? Een aanzienlijke voorsprong op je concurrentie.

Durf je uit te spreken

Uit onderzoek blijkt keer op keer dat een groot deel van de millennials niet van traditionele marketing houdt en dat ze het bovendien niet vertrouwden.

Millennials en Gen Z willen een merk dat hen begrijpt en aan hun behoeften kan voldoen. Je website, in combinatie met social media is de perfecte plek om te laten zien waar je merk voor staat.

Millennials en Gen Z hebben het drukker dan ooit tevoren. Ze worstelen met de druk van de steeds groter wordende kosten die gepaard gaan met de grootstedelijke gebieden waar ze (vaak) willen wonen. Dit biedt een belangrijke kans voor merken om zichzelf te positioneren als een waardevolle metgezel voor hun dagelijks leven.