Het pan-Europese onderzoek ‘Interactive Europe’ is een studie die een tijdje terug is gedaan naar het interactieve gedrag van consumenten. Meer dan 5.000 Europeanen zijn hiervoor geïnterviewd, en ook Nederlanders zijn in het onderzoek over buitenreclame meegenomen.
Het onderzoek biedt naast het verschaffen van inzicht in trends van consumenten en grote merken ook tips en lessen uit recente interactieve campagnes, en de 5 beste tips voor interactieve buitenreclame 2021 delen we in deze blogpost.
Table of Contents
Consumenten ❤️ interactieve buitenreclame
Uit de resultaten blijkt dat na participatie in een interactieve buitenreclame er een verhoogde kans is op positieve feedback van de consument. Zo is men eerder geneigd om over de buitenreclame te praten en zal men eerder een positieve mening over het merk vormen.
De vraag komt dan al snel op hoe je als merk ervoor zorgt dat jouw interactieve buitenreclame consumenten optimaal betrekt en hoe je de beste cq. meeste impact kunt veroorzaken.
Tip 1: Interactiviteit in buitenreclame brainstorm
Denk direct vanaf de conceptfase na over hoe interactiviteit in de creatie van een buitenreclame campagne kan worden toegepast. Om een totaalbeeld te krijgen in de mogelijkheden van een interactieve buitenreclame is het slim om je mediapartners zo vroeg mogelijk erbij te betrekken.
Tip 2: Vergeet nooit de basics van buitenreclame
Zichtbaarheid en eenvoud is key in goede buitenreclame. Zorg dus dat jouw campagne ook werkt in de traditionele zin; ook zonder interactie moet jouw boodschap kloppen.
Tip 3: Formuleer een eenduidige kernboodschap
Een goede buitenreclame campagne moet altijd een eenduidige kernboodschap communiceren. Hierin moet direct voor de consument duidelijk worden dat er interactie met de campagne mogelijk is en op welke wijze dit kan.
Tip 4: Voeg een voordeel toe om interactief te zijn
Buitenreclame interactief maken omdat het hip is, is natuurlijk onzin. Denk daarom na over de toegevoegde waarde voor de consument om interactief te worden als reactie op de campagne.
Tip 5: Kies technologie die past bij de doelgroep
Het heeft natuurlijk geen zin de campagne te koppelen aan een nieuwe technologie die de beoogde doelgroep nog niet gebruikt. Kijk daarom goed naar populariteit van verschillende interactieve toepassingen als apps en smartphones.
Vraag naar onze buitenreclame cases
Gebruik interactieve buitenreclame niet alleen in je campagne voor merkbekendheid, maar zie het vooral als een alternatief kanaal voor direct marketing, bijvoorbeeld om locatie-afhankelijke aanbiedingen te doen. Onze accountmanagers laten je graag onze mooie cases zien.