Dat BNR goed scoort in de doelgroep B2B-mannen,in de leeftijd van 25-59 jaar, is bij de meeste adverteerders wel bekend. Vooral in de ochtend- en avondspits wordt er in de zakelijke doelgroep goed naar BNR Nieuwsradio geluisterd.
Table of Contents
Hoeveel luisteraars heeft BNR?
De luistercijfers van BNR zijn al een tijdje stabiel met een gemiddeld zenderaandeel van 0,7%, wat betekent dat er gemiddeld 472.000 luisteraars per week naar BNR Nieuwsradio luisteren. Ook het aantal digitale luisteraars groeit bij BNR en er werden in 2020 bijna 60% meer audio-downloads gegenereerd.
Hoe kun je adverteren op BNR?
Adverteren op BNR kan op verschillende manieren. De meest populaire vorm is nog steeds middels radiocommercials in de reclameblokken, waarmee je zowel op FM als op de livestream te horen bent. Ook is het mogelijk om een pre-roll voor de livestream te plaatsen of te adverteren in specifieke en populaire BNR podcasts.
BNR locatie uitzendingen
Een andere vorm van een opvallende samenwerking met BNR is een locatie uitzending bij uw bedrijf. Zo kunnen alle collega’s meekijken naar live radio, en dit event op locatie is natuurlijk ook bij uitstek geschikt om klanten en relaties bij uit te nodigen. Ook word het bedrijf in deze samenwerking meegenomen in de promotionele uitingen van BNR.
USP’s BNR luisteraars
BNR blijft dus hét zakelijke nieuwsstation van Nederland, met dit als de belangrijkste USP’s:
- BNR luisteraars horen tot de hoogste sociale klasse AB1
- BNR luisteraars zijn veelal tussen de 20 en 49 jaar oud
- BNR luisteraars luisteren veel onderweg in de auto
- BNR luisteraars zijn bijzonder kapitaalkrachtig
Advies en contact
Nieuwsgierig hoe snel je kunt adverteren op BNR en wat de kosten zijn van een professionele radiocommercial? One Media adviseert je graag over een betaalbare en creatieve radiocampagne op BNR of andere passende radiozenders.