Influencer Kim Feenstra in TV-reclame TOTO Casino

bekende influencer in tv reclame

TOTO Casino lijkt het eerste legale online casino in Nederland te zijn die te zien is via tv-reclame. De campagne is ontwikkelt door reclamebureau TBWA\NEBOKO en moet Nederlanders bekend maken met het nieuwste spelmerk van de Nederlandse Loterij. 

Illusionist Hans Klok en influencer Kim Feenstra

In de tv-commercial van TOTO Casino zien we de meeuwen (die ook te zien waren in eerdere TOTO-campagnes) het online casino bezoeken. Deze ‘geluksvogels’ ontdekken niet alleen de vele nieuwe casino spellen, maar beleven ook meteen een onvergetelijke avond met illusionist Hans Klok en bekende influencer Kim Feenstra.

Het TOTO Casino biedt sinds dit weekend live roulette en blackjack spellen vanuit de gloednieuwe TOTO-studio. Het bedrijf heeft verder dagelijks een groot aanbod van sportwedstrijden, waarbij de speler voor aanvang of tijdens de wedstrijd online zijn of haar voorspelling kan plaatsen.

Online casino’s maken tv-reclame duurder

Dat online gokken sinds deze maand is gelegaliseerd, gaan helaas ook andere tv-adverteerders merken. Zo is de verwachting van onze consultants dat de kosten van tv-zendtijd tot wel 20% kunnen gaan stijgen. Dit omdat de online gokbedrijven beschikken over grote reclame budgetten en daarmee de beschikbare inventory leegkopen. Zo zijn inmiddels ook GGPoker en BetCity.nl te zien, en Fair Play Online volgt naar verwachting na het weekend.

Radio (1) reclame wordt wel iets goedkoper

Toch zien onze consultants altijd creatieve geitenpaadjes als het gaat om voordelig media bereik inkopen. Zo zien we dat adverteren via Radio 1 wat goedkoper wordt, mede omdat de verkooptak steeds beter vraag en aanbod op elkaar weet af te stemmen. Ook is er minder vraag naar radio grp’s, waardoor de tarieven voor radioreclame dalen.

Omzet tv-reclame flink in de lift

De omzet voor tv-reclame kwam in de periode januari t/m juni 2021 uit op 406 miljoen euro, wat meer dan 30% is vergeleken met dezelfde periode in 2020. Ook is dit de hoogste omzet sinds 2015. De stijging kan onder meer worden verklaard door grote sportevenementen zoals het EK-voetbal in deze periode, waardoor het tv-bereik traditioneel hoger ligt.